Gå til innhold

Windows 10: Ekstern HD vises ikke *LØST*

Ludvig86

Anbefalte innlegg

*LØST* Takk til Håvard for hjelp! 

Hepp! 

Jeg har kjøpt en Acer Aspire F15 som jeg skal bruke i studio. Jeg har en Macbook Pro hjemme som "hovedmaskin", men det er så my styr med å koble den fra når jeg skal i studio og spille inn musikk, så jeg kjøpte meg en Acer-maskin som kan stå fast i studio, slik jeg kun trenger å ta med en eklstern HD frem og tilbake, istedet for å koble fra hele oppsettet mitt hjemme. 

Men i det jeg setter den eksterne HDen i maskinen (Acer) så kommer den vanlige lyden som når man kobler til noe i USB-inngangene, men disken vises ikke. 

Har prøvd flere porter men fremdeles ikke. 

Hvordan går jeg frem her ? 

Takk for innspill! 

//

Endret av Ludvig86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, men disken må formateres. På Macbooken kan du bruke Disk Utility til å formatere den. Det kalles "Erase" om du har engelsk MacOS. Når du gjør det vil du få opp et spørsmål om hvilke format du vil ha på disken. Velg ExFAT. Dette støttes av både Mac og Windows. Husk. Alle filer på disken vil bli slettet, så ta kopi!

Fat32 støttes også av både MacOS og Windows, men støtter ikke filer større enn 4ish GB

• Liker 1
Lenke til kommentar
Håvard skrev (Akkurat nå):

Jo, men disken må formateres. På Macbooken kan du bruke Disk Utility til å formatere den. Det kalles "Erase" om du har engelsk MacOS. Når du gjør det vil du få opp et spørsmål om hvilke format du vil ha på disken. Velg ExFAT. Dette støttes av både Mac og Windows. Husk. Alle filer på disken vil bli slettet, så ta kopi!

Fat32 støttes også av både MacOS og Windows, men støtter ikke filer større enn 4ish GB

Jeg skal se på dette! Takk skal du ha! 

Lenke til kommentar
Ludvig86 skrev (2 minutter siden):

Den dukker opp under enhetsbehandlingen...

Skjermbilde 2021-12-30 172305.png

Hvis du plugger den i din Mac vil du ved hjelp av Disk Utility se hvilke format harddisken er formatert til. Jeg vil tro den er formatert til f.eks Apple HFS+. Dette kan ikke windows lese. Windows oppdager at disken er koblet til, men vil ikke skjønne hva innholdet på disken er. 

Det går også den andre veien. En disk som er satt opp på en Windows-PC med formatet NTFS vil ikke kunne brukes på en Mac.

Endret av Håvard
Lenke til kommentar
Håvard skrev (55 minutter siden):

Takk Håvard! Dette gjorde susen! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...