ZizMan Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg lurer på om det er noen her som vet om Viasat kommer med et nytt kodesystem nå?? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Vel ja, de kommer, men ikke over natta. Først på de dyre kanalene, deretter på resten. Jeg vil tippe at det går sikkert 1 år før det blir noen forandringer å snakke om. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hva innebærer egentlig det nye kodesystemet? Pantera Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det betyr at du ikke kan se Viasat-kanaler på andre dekodere enn dem godkjent av Viasat. Dessverre blir Canal Digitals svar på dette at du sannsynligvis ikke kan se CD-kanaler på andre enn dem de har godkjent igjen. Mer info her ::Dan Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Etter det jeg har lest i det siste, så skal visst de fleste tunere være kompatible med Canal Digital sitt kodesystem. mvh Pantera Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg har snakket med Canal Digital - og de bekrefter at det pr idag ikke finnes noen tunere som er godkjent av både Canal Digital og Viasat. Det betyr i praksis at du må ha en av hver. Etter en kjapp runde fant jeg derimot ut at Viasats dekoder "Strong SRT 8700" er godkjent av Viasat og klargjort for Conax. Denne skal virke på begge ab'ene men Canal Digital garanterer ikke kvaliteten og utleverer heller ikke nye kort til denne. Du finner en del mer info her ::Dan Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Men for folk flest, så blir det vel enten Viasat eller Canal Digital. Er vel ikke så mange som gidder å betale for begge? Uansett, så er det jo mulig å få billige tunere i disse kampanjene de stadig vekk driver med. Har nå Viasat Gull, der tuneren kosta 1 kr (egentlig en råtten tuner), men når bindingstida går ut, så blir det Canal Digital. Gidder ikke å ha begge. Til det er det for mange søplekanaler. mvh Pantera Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det finns jo en god del tunere som tar begge formater da.. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jada, inntil videre. Hvis du leser posten min ovenfor, og tar en kikke på både Canal Digital og Viasats websider, ser du at det varer ikke lenge. Såsnart Viasat begynner oppgraderingen til sitt nye system har ikke Canal Digital og Viasat noen felles godkjente tunere lenger ... Eneste alternativ jeg har funnet er som sagt en Strong SRT 8700 som er klargjort for Viasats nye kode og har Conax-muligheter. Hvor lenge Canal Digital godtar denne åpne løsningen er vel mer ett tidsspørsmål enn ett spørsmål om de gjør det. ::Dan Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Vel ja, de kommer, men ikke over natta. Først på de dyre kanalene, deretter på resten. Jeg vil tippe at det går sikkert 1 år før det blir noen forandringer å snakke om. Viasat regner med å begynne omleggingen i månedskiftet Mai/Juni iår. ::Dan Endret 2. april 2004 av Dan Hansen Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Vel ja, de kommer, men ikke over natta. Først på de dyre kanalene, deretter på resten. Jeg vil tippe at det går sikkert 1 år før det blir noen forandringer å snakke om. Viasat regner med å begynne omleggingen i månedskiftet Mai/Juni iår. ::Dan Omleggingen har begynt for lenge siden. De har kjørt simulcrypt i mange måneder nå. Også da jeg skrev mitt innlegg i januar... Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Ikke ifølge Viasat - men det kan hende det ble misforstått litt - slik at det var ment de er ferdige i månedskiftet mai/juni ... No' drit er det iallefall ... ::Dan Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Men for folk flest, så blir det vel enten Viasat eller Canal Digital. Er vel ikke så mange som gidder å betale for begge? Uansett, så er det jo mulig å få billige tunere i disse kampanjene de stadig vekk driver med. Har nå Viasat Gull, der tuneren kosta 1 kr (egentlig en råtten tuner), men når bindingstida går ut, så blir det Canal Digital. Gidder ikke å ha begge. Til det er det for mange søplekanaler. mvh Pantera jaha hvem sier at du må betale måndes pris jeg kjører begge abbène på min Force etterelannet den lille force tuneren i alle fall Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har nå plutselig fått Viasat sport 1...Er helt sikkert bare en prøve periode, for å lokke meg over til Viasat, noe vi ikke kommer til å gjøre...er "bare" "juks og bedrag" med viasat... Men for å komme til pointet...jeg ble jo overlykkelig når jeg så denne her kanalen på tv'n...Men lykken forsvant fort når jeg så at det ikke vises baseball på denne kanalen.... Viser Viasat Baseball i det hele tatt lenger?? Og på hvilken av kanalene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå