Coderz Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg kjøpte nettopp et nytt hk. Når jeg skrur på så er bare skjermen svart. Cpu'en testa jeg for 2 uker siden og den funka fint da ihvertfall. Rammen er det heller ingen ting galt med testa den i går =) . Jeg aner ikke hva det kan være. På forhånd takk =) CoderZ Lenke til kommentar
kjekay Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 hei, jeg hadde samme problem som deg ! har du stilt inn jumperne på hovedkortet til den prossesorhastigheten du har ? det gjorde jeg , da funket det :smile:! Lenke til kommentar
Coderz Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Men den skal jo liksom være jumper free da. Jaja jeg får teste å stille jumperene da =) Lenke til kommentar
Coderz Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Nope det funka ikke. Jeg tror snart jeg sender det tilbake til komplett som defekt ved ankomst. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Har du slått av at BIOS må detektere fan-speed over 1500? Hvis du ikke har gjort det, sett en vifte med rpm-måler (tre ledninger) på CPU-FAN kontakten, gå inn i BIOS og slå av CPU-fan detection. Lenke til kommentar
Coderz Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg kan ikke gå inn i bios når skjermen er svart uansett hva jeg gjør. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Les meldingen min! #1: sett på en vifte på CPU kontakten. Det må være en vifte med tre ledninger. En for måling av rpm. Hvis du bruker cpu kontakten til en vifte uten rpm-måling, ta ut denne og sett den på Chipsett-vifte kontakten. #2: boot opp og still inn at den ikke skal detektere fan-speed ved boot up. #3: Sett tilbake viftene sånn som du hadde de før jeg begynte å plage deg. Dette kan være èn årsak til feil. Lenke til kommentar
GH11 Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hvilken skjerm og skjermkort bruker du på oppsettet? Jeg hadde tilsvarende problem med mitt MSI oppsett på en 6 år gammel IBM skjerm. Jeg byttet den med en 1 år gammel Dell skjerm, kommer da fort inn i bios. Bruker så IBM skjermen fint, inntil du må resette biosen, må skifte skjerm igjen. Lenke til kommentar
Coderz Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Det er et halvt år gammelt Asus geforce 2 mx 400 kort. Jeg har brukt det før, og skjermen er 2 år gammel. Men hva er tastene for redetect cpu og for redetect bios? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå