Gå til innhold

Heve kjøpet. 3 ganger samme feil

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Jeg kjøpte en gaming PC fra Power. Etter 4 måneder så får jeg blå skjerm feil med feil kode. Etter feilkode så restarter PC automatisk selv men uten lyd. 

Denne feilen skjer etter 5 eller 10 minutter etter starten.

Jeg leverte PC til Power for service. Forklarte hva som har skjedd med PC. De sendte videre til Service. Der Servicen sjekket PC ikke gjort ordentlig service. Service sier at de fant ikke noe feil og mente at jeg leverte PC uten feil og krevde 599kr fra for servicen siden jeg leverte PC uten Feil.

Jeg tok PC hjem med meg men feilen fortsatt var der. Måtte levere PC for andre gangen på samme dag. Med litt mer forklaring og med videoopptak. Det tok noen uker på servicen. De hadde byttet hovedkort. Og mente at feilen er fikset. 

Jeg fikk PC tilbake men feilen var fortsatt der igjen. Butikken mener at jeg har ikke rett til å heve kjøpet siden den første servicen de fikk ikke påvist feilen. Feilen fikk de ikke påvist fordi de har ikke sjekker PC ordentlig. Butikken og verkstedet mener at den må sendes engang til til service. Butikken vet jo at jeg har levert PC 3 ganger med samme feil. Men de nekter hele veien.

Har ikke man her rett til å Heve Kjøpet?

Se på service kvitteringer.

se vedlegg. 

Gi med tips!

mvh Aslan 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At de ikke fant feilen på første innsending er ikke noe du kan noe for. De har på andre innsending bekreftet at noe var galt og utført avhjelp. Det vil derfor være rimelig å legge til grunn at feilen og var der på første innsending.

Så nå er du ved tredje innsending. Butikken har krav på å få sende inn produktet for å både sjekke at feilen er der slik du beskriver og sjekke at det er samme feil og ikke noe som nå er selvforskyldt. Men butikken kan nå ikke ensidig reparere produktet når du nå krever heving.

• Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, nomore said:

At de ikke fant feilen på første innsending er ikke noe du kan noe for. De har på andre innsending bekreftet at noe var galt og utført avhjelp. Det vil derfor være rimelig å legge til grunn at feilen og var der på første innsending.

Så nå er du ved tredje innsending. Butikken har krav på å få sende inn produktet for å både sjekke at feilen er der slik du beskriver og sjekke at det er samme feil og ikke noe som nå er selvforskyldt. Men butikken kan nå ikke ensidig reparere produktet når du nå krever heving.

Dette stemmer.

Jeg kan ellers legge til at Elkjøp ofte er svært tverr på slike ting. Dette var Power, jeg har bedre erfaring der.

Om du er nødt å gå til forbrukerrådet, så tar ting tid. Men du får igjen forsinkelsesrenter på hele beløpet om du krever det.

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...