Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Frisøren opplyste ikke at hun var uvaksinert

Gjest fd63a...17e

Anbefalte innlegg

minim skrev (12 timer siden):

Det er helt klart en privat sak. Spesielt når det knapt er av betydning. Jeg hadde svart at jeg var fullvaksinert uavhengig av vaksine status om noen var så frekk å grave i mine personlige helse opplysninger. 

Alt som angår risiko for smitte er IKKE privat anliggende! Vi har alle ansvar for å begrense smitte uavhengig av hvilken smittsom sykdom det er snakk om, og vi må være vårt ansvar bevisst som medmennesker, sånn at vi ikke bidrar til at menneskeliv går tapt som følge av korona og lignende. Det er ikke innafor å lyve om vaksinestatus. Det hadde virkelig ikke vært etisk forsvarlig om jeg, som helsepersonell, hadde løyet om tuberkulosevaksinasjon og MRSA-status, opplysninger som man allerede fra før krever egenerklæring i jobb i helsevesenet! Når en arbeidsgiver innen helsevesenet forsøker å spørre de ansatte om de har tatt koronavaksine så er dette ikke for å frekk, men dette er for kunne tilrettelegge slik at uvaksinerte ikke jobber med de mest sårbare, og evt hjelpe deg å få tatt vaksinene du mangler om det er noe arbeidsgiver kan hjelpe til med, for eksempel ordne vaksinasjon via jobben. Å lyve om vaksinestatus gjør at folk ikke kan ta et informert valg angående nærhet og smittevernhensyn til deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
22 hours ago, Lodium said:

At vaksinerte skulle gå uten symptomer over lengre tid dersom de er smittet mener jeg hører hjemme i konspirasjons teorier eller paranoia

Hvordan skulle man liksom vite at man er smittet dersom man ikke har noe antydning til symptomer overhodet, ikke en gang en littt rennende nese selv uten nys og hosting?

Da virker jo myndighetenes anbefalinger heller litt rare

Kun vitenskap, lite med paranoia eller konspirasjons teori, ikke så vanskelig å lese seg opp om folk som ikke har symptomer uten at det ligger noe mer bak

• Liker 2
Lenke til kommentar
36 minutes ago, vampyrica said:

Kun vitenskap, lite med paranoia eller konspirasjons teori, ikke så vanskelig å lese seg opp om folk som ikke har symptomer uten at det ligger noe mer bak

Men da er vi mer eller mindre fucked da uansett hva vi gjør

dersom mutasjonene fortsetter og viruset forsetter å utvikle seg til nye virusvaranter blir det helt umulig å skulle stoppe denne pandemien

fordi noen vil alltid være uten symptomer selv med nye varianter ifølge det du sier her

Selv Vitenskapen har jo innrømmet at det er en mulig sjanse for at en virusvariant kan bli immun og da er vi sjakk matt dersom ingen sympomer vises uansett virusvarriant.

Like greit for folk å plyndre, gjøre hærverk, opprør etc hvis det viser seg å bli tilfelle for da er det ikke håp uansett

bare kalde harde fakta.

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Lodium said:

Men da er vi mer eller mindre fucked da uansett hva vi gjør

dersom mutasjonene fortsetter og viruset forsetter å utvikle seg til nye virusvaranter blir det helt umulig å skulle stoppe denne pandemien

fordi noen vil alltid være uten symptomer selv med nye varrianter ifølge det du sier her

Selv Vitenskapen har jo innrømmet at det er en mulig sjanse for at en virusvariant kan bli immun og da er vi sjakk matt dersom ingen sympomer vises uansett virusvarriant.

Nei vil ikke si vi er fucked. 

Har en kjæreste  som jobber med dette i Sao Paulo, som var et av verdens verste steder når det kom til Covid, selve sentrum av byen har over 12 millioner og de bor og jobber tett i tett (nest største metropol by). 
De lå en periode i vintertiden dens på 0 dødsfall om dagen, men ligger nå mellom 1-2 om dagen. Dette er også et land med en av de verste lederne (min mening), men likevel har de snudd og gjør det bedre enn Norge.

Løsningen der er noe så enkelt som munnbind, samt de ligger blant topp med vaksinasjon så er en kombinasjon. Kan tenke deg tog I Oslo men kan triple antall passasjerer i vogn som drar på jobb hver dag tett i tett, men alle bruker munnbind. 

Vaksine er vel og bra kombinert, men hadde alle vært flinke med munnbind så kunne vi unngått det, men nå har det dessverre kommet til et så langt punkt at det nesten er en nødvendighet (personlig mening).

Så nei vi er ikke «fucked», vi må bare kunne se mot land som har slitt med dette men som har snudd det fremfor at vi alle kjører våre egne løp. 
Økonomien er også mer på stell når folk kan jobbe og mindre sykdom og belastning på helsevesenet. 

Munnbind har nå en lang historie i helsevesen med virkning og effekt så at vi nå i 2020/2021 ser bort fra dette er galskap i seg selv. 

Jeg tror ting vil gå på bedringens vei i år, men da trengs det retningslinjer for med anbefalninger så har vi sett flere ganger nå hvordan det går. Kan jo bare tenke selv hvordan det ville vært med smittetall hvis alle hadde brukt det i 2 måneder (eksempel for noe lengre er ideelt med unntak de som ikke kan bruke selvfølgelig). 

Men nå er det natta her, så får du ha et riktig godt nyttår. ☺️

Edit; Vil bare legge til at munnbind er viktig moment siden så mange kan gå uten symptomer, risiko for smitte er meget lav når begge/alle parter bruker så en ikke får vesentlig spredning. 
Symptomfri syke vil jo være de som sprer mest og som ikke tester seg, men er en løsning såfremt folk kan forstå at det ikke har noe med fratak av frihet for så ille er det ikke å bruke, men igjen, min mening sistnevnte.

Endret av vampyrica
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (3 timer siden):

Alt som angår risiko for smitte er IKKE privat anliggende! Vi har alle ansvar for å begrense smitte uavhengig av hvilken smittsom sykdom det er snakk om, og vi må være vårt ansvar bevisst som medmennesker, sånn at vi ikke bidrar til at menneskeliv går tapt som følge av korona og lignende. Det er ikke innafor å lyve om vaksinestatus. Det hadde virkelig ikke vært etisk forsvarlig om jeg, som helsepersonell, hadde løyet om tuberkulosevaksinasjon og MRSA-status, opplysninger som man allerede fra før krever egenerklæring i jobb i helsevesenet! Når en arbeidsgiver innen helsevesenet forsøker å spørre de ansatte om de har tatt koronavaksine så er dette ikke for å frekk, men dette er for kunne tilrettelegge slik at uvaksinerte ikke jobber med de mest sårbare, og evt hjelpe deg å få tatt vaksinene du mangler om det er noe arbeidsgiver kan hjelpe til med, for eksempel ordne vaksinasjon via jobben. Å lyve om vaksinestatus gjør at folk ikke kan ta et informert valg angående nærhet og smittevernhensyn til deg.

Men nå blander du kortene. Om en arbeidsgiver innhenter informasjon de har rett på er noe helt annet enn om en privat person som ikke har rett på å grave i ens privat liv begynner med det. Arbeidsgiver skal ha særskilt grunnlag for å innhente slik informasjon noe en frisør ikke har. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, vampyrica said:

Nei vil ikke si vi er fucked. 

Har en kjæreste  som jobber med dette i Sao Paulo, som var et av verdens verste steder når det kom til Covid, selve sentrum av byen har over 12 millioner og de bor og jobber tett i tett (nest største metropol by). 
De lå en periode i vintertiden dens på 0 dødsfall om dagen, men ligger nå mellom 1-2 om dagen. Dette er også et land med en av de verste lederne (min mening), men likevel har de snudd og gjør det bedre enn Norge.

Løsningen der er noe så enkelt som munnbind, samt de ligger blant topp med vaksinasjon så er en kombinasjon. Kan tenke deg tog I Oslo men kan triple antall passasjerer i vogn som drar på jobb hver dag tett i tett, men alle bruker munnbind. 

Vaksine er vel og bra kombinert, men hadde alle vært flinke med munnbind så kunne vi unngått det, men nå har det dessverre kommet til et så langt punkt at det nesten er en nødvendighet (personlig mening).

Så nei vi er ikke «fucked», vi må bare kunne se mot land som har slitt med dette men som har snudd det fremfor at vi alle kjører våre egne løp. 
Økonomien er også mer på stell når folk kan jobbe og mindre sykdom og belastning på helsevesenet. 

Munnbind har nå en lang historie i helsevesen med virkning og effekt så at vi nå i 2020/2021 ser bort fra dette er galskap i seg selv. 

Jeg tror ting vil gå på bedringens vei i år, men da trengs det retningslinjer for med anbefalninger så har vi sett flere ganger nå hvordan det går. Kan jo bare tenke selv hvordan det ville vært med smittetall hvis alle hadde brukt det i 2 måneder (eksempel for noe lengre er ideelt med unntak de som ikke kan bruke selvfølgelig). 

Men nå er det natta her, så får du ha et riktig godt nyttår. ☺️

Edit; Vil bare legge til at munnbind er viktig moment siden så mange kan gå uten symptomer, risiko for smitte er meget lav når begge/alle parter bruker så en ikke får vesentlig spredning. 
Symptomfri syke vil jo være de som sprer mest og som ikke tester seg, men er en løsning såfremt folk kan forstå at det ikke har noe med fratak av frihet for så ille er det ikke å bruke, men igjen, min mening sistnevnte.

Tar ikke svarer på hvert punkt for det er egentlig ett kort svar

Joa jeg er enig at tiltak slik som munnbind, avstand og andre tiltak kan virke dersom folk virkelig følger dem og ikke er egoister.

Munnbind er en ting som nok er lettere å overholde enn mange andre restriksjoner og strengt tatt hadde det vært mulig å stoppe viruset ved å sperre samfunnet ned ett helt år uten sosial kontakt og minnimalt med reising så tror jeg det kunne vært mulig å stoppe viruset selv om en virusvarriant skulle blitt immun mot vaksinen

Men ett slikt regime hadde blitt veldig strengt  og en katastrofe for økonomien så da funker jo munnbind bedre slikt sett

Det er jo også en sjanse for at befolkningen i seg selv kan bli immune mot virusvarrianter så jeg overdrev nok litt.

Sikkert fordi jeg tenkte i worst case, altså verste mulige hendelse.

Endret av Lodium
Lenke til kommentar

Mangel på omløp konkluderes da du setter et likhetstegn mellom å ikke være vaksinert og det å være HIV-positiv, eller smittet av Wuhan-influensaen.

Er man ikke vaksinert, er man ikke automatisk smittebærer. Vaksinerte bærer også smitte, de kan fortsatt bli syke, og de kan få alvorlige symptomer og bli innlagt på sykehus. Smitte fra vaksinert eller uvaksinert person utgjør ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Gjest d987d...444

litt ironisk at moren din er så i mot uvaksinerte når hun selv ikke stoler på vaksinen.

Hva har det å si for henne at noen andre er uvaksinerte når hun er vaksinert og trygg 🙂

Anonymous poster hash: d987d...444

Lenke til kommentar
minim skrev (7 timer siden):

Men nå blander du kortene. Om en arbeidsgiver innhenter informasjon de har rett på er noe helt annet enn om en privat person som ikke har rett på å grave i ens privat liv begynner med det. Arbeidsgiver skal ha særskilt grunnlag for å innhente slik informasjon noe en frisør ikke har. 

Så du mener at folk ikke har rett til å ta informerte valg angående valg av behandler, som for eksempel hvilken frisør de skal velge? Jeg har i det minste forståelse for at mennesker med underliggende sykdommer ønsker helst at vedkommende de er til behandling hos ønsker å minimere sin risiko så godt som mulig. Man betaler for en tjeneste og da synes jeg det er helt innafor å kunne velge det alternativet som er tryggest for en.  Jeg ville følt meg mest komfortabel med med å gå til frisør som både er fullvaksinert og som ivaretar smittevern på andre måter, som å bruke munnbind, godt renhold osv. 

At man ikke har tatt en vaksine på et gitt tidspunkt betyr forøvrig ikke at man er automatisk vaksinemotstander. Mange venter jo på å få innkalling til tredje dose, noen har prøvd å tak i vaksinetime men bor ulendt til i distrikter, det kan være vaksinefobi. Så der er ikke noe å skamme seg over å si nei til at man har tatt vaksine. Jeg har i hvertfall den holdningen til det hele at jeg heller spør hvorfor enn å hoppe til konklusjoner om holdninger, og hvis det er noe jeg kan bidra med for å gjøre det lettere for andre å få tatt vaksinen (for eksempel at de trenger betryggelse, trenger emosjonell støtte, praktisk hjelp for å få det gjennomført) så er jeg veldig med på det. Jeg er av tanken "bedre seint enn aldri" og at folk trenger oppmuntring og kunnskap fremfor alt, og jeg berømmer de som endrer mening og finner ut at det er klokt allikevel. Jeg dømmer virkelig ikke hva slags holdninger de hadde før, så lenge de gjør rette valg i nåtiden.  Jeg synes det imponerende og positivt at folk endrer mening og faktisk hører på det som er evidensbasert og anbefalinger fra helsemyndighetene. Blir dermed oppriktig glad på deres vegne når jeg hører at de har valgt å begynne å vaksinere seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (15 minutter siden):

Så du mener at folk ikke har rett til å ta informerte valg angående valg av behandler, som for eksempel hvilken frisør de skal velge? Jeg har i det minste forståelse for at mennesker med underliggende sykdommer ønsker helst at vedkommende de er til behandling hos ønsker å minimere sin risiko så godt som mulig. Man betaler for en tjeneste og da synes jeg det er helt innafor å kunne velge det alternativet som er tryggest for en.  Jeg ville følt meg mest komfortabel med med å gå til frisør som både er fullvaksinert og som ivaretar smittevern på andre måter, som å bruke munnbind, godt renhold osv. 

At man ikke har tatt en vaksine på et gitt tidspunkt betyr forøvrig ikke at man er automatisk vaksinemotstander. Mange venter jo på å få innkalling til tredje dose, noen har prøvd å tak i vaksinetime men bor ulendt til i distrikter, det kan være vaksinefobi. Så der er ikke noe å skamme seg over å si nei til at man har tatt vaksine. Jeg har i hvertfall den holdningen til det hele at jeg heller spør hvorfor enn å hoppe til konklusjoner om holdninger, og hvis det er noe jeg kan bidra med for å gjøre det lettere for andre å få tatt vaksinen (for eksempel at de trenger betryggelse, trenger emosjonell støtte, praktisk hjelp for å få det gjennomført) så er jeg veldig med på det. Jeg er av tanken "bedre seint enn aldri" og at folk trenger oppmuntring og kunnskap fremfor alt, og jeg berømmer de som endrer mening og finner ut at det er klokt allikevel. Jeg dømmer virkelig ikke hva slags holdninger de hadde før, så lenge de gjør rette valg i nåtiden.  Jeg synes det imponerende og positivt at folk endrer mening og faktisk hører på det som er evidensbasert og anbefalinger fra helsemyndighetene. Blir dermed oppriktig glad på deres vegne når jeg hører at de har valgt å begynne å vaksinere seg. 

Helt riktig at jeg mener det. Ikke bare mener jeg det, men loven er slik at det trenger man ikke å svare på hverken når spørsmålet kommer fra kunder eller arbeidsgiver. Man må ha et særskilt grunnlag for å stille spørsmålet og det er i dag svært begrenset. 

De med underliggende sykdommer får holde seg hjemme da. Om det er så utrolig stor risk for å bli smittet av frisøren så kan hårklippen vente. Når vedkommende i tillegg reiser verden rundt som en globetrotter å er med på alt mulig av andre ting så får en heller begynne å tenke seg om i den enden. Sjangsen er vesentlig større for å bli smittet bare på den flyturen i stede for i et lokale hvor to stk bruker munnbind. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Lodium said:

Tar ikke svarer på hvert punkt for det er egentlig ett kort svar

Joa jeg er enig at tiltak slik som munnbind, avstand og andre tiltak kan virke dersom folk virkelig følger dem og ikke er egoister.

Munnbind er en ting som nok er lettere å overholde enn mange andre restriksjoner og strengt tatt hadde det vært mulig å stoppe viruset ved å sperre samfunnet ned ett helt år uten sosial kontakt og minnimalt med reising så tror jeg det kunne vært mulig å stoppe viruset selv om en virusvarriant skulle blitt immun mot vaksinen

Men ett slikt regime hadde blitt veldig strengt  og en katastrofe for økonomien så da funker jo munnbind bedre slikt sett

Det er jo også en sjanse for at befolkningen i seg selv kan bli immune mot virusvarrianter så jeg overdrev nok litt.

Sikkert fordi jeg tenkte i worst case, altså verste mulige hendelse.

Joda, forstår hva du mener, men tenker nok worst case scenario blir munnbind bruk og effektiv bruk og retningslinjer på det, gjerne samkjørt med andre land så er det fullt mulig å bli kvitt det over tid, å stenge ned ville nå hjulpet, men som du nevner har vi økonomien å tenke på.

Vesten med Europa sentralt har nå styrt verden i godt 2500 år, men grunnet mistro, fåtall konspirasjons teoretikere med egne fakta fra YouTube, resett og Facebook som sprer all mulig dritt og går mot gammel  kjent vitenskap av mest absurde grunner. 
Et problem er at selv om de er et mindretall så skaper det nok bølger til at det er problematisk å komme fremover. 
Hadde hjulpet hvis FHI, HD og Regjering visste forskjellen mellom ordene pandemi og epidemi, kan si mye feil men den listen blir lang men dette eksempler har gått igjen flere ganger hos alle 3. 

Så får vi håpe de ser mot land som  gjør det effektivt, at vi får flere lover er ikke noe mindre demokratisk enn alt annet vi følger og får generelt. Folk oppfører seg som vi har levd lovløst i anarki når de skriker frihet. 

Vi har nok hatt det altfor godt her til lands når vi med våre midler ikke har evne og vilje til å gjøre det bedre enn vi har gjort. 
Dessverre så fungerer verden at vi må bli ledet av andre (flertallet) men når lederne gjør feil så blir det også vanskelig å gjøre det riktig. Gi befolkningen ansvaret har vi sett utfallet av i Vesten/Europa og Brasil kan nevnes her dog de har gjort helomvending nå til det bedre. Vi hadde et godt langt løp men nå er det bare om å gjøre å få orden på det så fort vi kan for økonomisk har vi tapt på alle fronter og vår verden vil ikke bli som den vi alltid har hatt. Dessverre. 

Vi må bare gjøre beste ut av det, men det kommer nok en stygg historie hvordan vi falt økonomisk fremfor andre land grunnet et munnbind av alle ting. 

Lenke til kommentar
5 hours ago, vampyrica said:

Joda, forstår hva du mener, men tenker nok worst case scenario blir munnbind bruk og effektiv bruk og retningslinjer på det, gjerne samkjørt med andre land så er det fullt mulig å bli kvitt det over tid, å stenge ned ville nå hjulpet, men som du nevner har vi økonomien å tenke på.

Vesten med Europa sentralt har nå styrt verden i godt 2500 år, men grunnet mistro, fåtall konspirasjons teoretikere med egne fakta fra YouTube, resett og Facebook som sprer all mulig dritt og går mot gammel  kjent vitenskap av mest absurde grunner. 
Et problem er at selv om de er et mindretall så skaper det nok bølger til at det er problematisk å komme fremover. 
Hadde hjulpet hvis FHI, HD og Regjering visste forskjellen mellom ordene pandemi og epidemi, kan si mye feil men den listen blir lang men dette eksempler har gått igjen flere ganger hos alle 3. 

Så får vi håpe de ser mot land som  gjør det effektivt, at vi får flere lover er ikke noe mindre demokratisk enn alt annet vi følger og får generelt. Folk oppfører seg som vi har levd lovløst i anarki når de skriker frihet. 

Vi har nok hatt det altfor godt her til lands når vi med våre midler ikke har evne og vilje til å gjøre det bedre enn vi har gjort. 
Dessverre så fungerer verden at vi må bli ledet av andre (flertallet) men når lederne gjør feil så blir det også vanskelig å gjøre det riktig. Gi befolkningen ansvaret har vi sett utfallet av i Vesten/Europa og Brasil kan nevnes her dog de har gjort helomvending nå til det bedre. Vi hadde et godt langt løp men nå er det bare om å gjøre å få orden på det så fort vi kan for økonomisk har vi tapt på alle fronter og vår verden vil ikke bli som den vi alltid har hatt. Dessverre. 

Vi må bare gjøre beste ut av det, men det kommer nok en stygg historie hvordan vi falt økonomisk fremfor andre land grunnet et munnbind av alle ting. 

Altså, det er ikke meningen å strø salt i såret eller bare være negativ for å være negativ.

Men jeg tror du har ovedrevet tro på  hvor soldariske mennesker kan være.

Noen vil alltid være egiost å drite i å bruke munnbind eller det kan også være at noen glemmer det.

Lover og politi hinder heller ikke folk fra gjøre noe galt, da måtte en hatt ett utstrakt overvåkningssamfunn og tvingt bruken alla noe diktaturer gjør.

Jeg sier ikke dermed at vi burde avskaffe lover og politi

Nå skal jeg jo ikke spå på forhånd hvordan dette vil gå for man kan jo bli overasket og det kan jo vise seg at pesimismen min viser seg å være feil.

Angående konspirasjoner og sånt så mente jeg med kommentaren min at det  lett kan bli en slags de vaksinerte mot de uvaksinerte og alle mulige teorier kunne blitt funnet opp for å prøve å se ned på de uvaksinerte eller gjøre dem til syndebukker.

Jeg er vaksinert selv så har ikke noe motstand mot vaksine personlig, men jeg ser noen av poengene til de som er motstandre eller rettere sagt de rasjonelle argumentene blant de urasjonelle i denne gruppen. Alle i denne gruppenr er jo ikke like.

Angående resett så ja det er mye tull der eller konspirasjoner slik du sier men det trenger ikke bety at alt er konspirasjoner eller urasjonelt blant kommentarer eller artiklene

Har lest en del kommentarer og artikler der og jeg kan ikke påsta at alt er 100% konpirasjons snakk eller urasjonelt snakk, men det er jo serlvsagt min personlige mening.

Angående misstro til det etablerte så syns jeg ikke det er det minste rart

Det er nå engang slik at det bestående i verden i dag selv om man lever i ett demokrati og selv om man har det godt i forhold til veldig mange andre land så er det alltid noen som kommer skjevt ut, blir behandlet dårlig etc.

Og i ett system bygd på nesten bare kapitalisme så vil alltid noen tape for at andre skal bli rik eller få velstand

eller saksbehandleren av en nav klient føler salusji mot søkeren eller rett og slett søkren blir behandlet urettferdig slik som i saken der en ble bedt om å skaffe seg grill

Og hvis det ikke er en person som taper så taper planeten eller naturen vår ved miljøsvineri og utslipp i atmosfæren

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (På 1.1.2022 den 4.23):

Alt som angår risiko for smitte er IKKE privat anliggende! Vi har alle ansvar for å begrense smitte uavhengig av hvilken smittsom sykdom det er snakk om, og vi må være vårt ansvar bevisst som medmennesker, sånn at vi ikke bidrar til at menneskeliv går tapt som følge av korona og lignende.

Å fortelle andre hvorvidt man er vaksinert eller ikke reduserer ikke risikoen for smitte. Så det er egentlig ingen gode grunner for å spørre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Si til moren din at hun skal ta det hele med knusende ro, for nå har covid blitt det som overleger beskriver som en mild forkjølelse for de aller fleste, selv for gamle på sykehjem: https://www.nrk.no/norge/spriket-mellom-tallet-pa-smittede-og-innlagte-oker-1.15815995

Forkjølelser kan også lede til lungebetennelse og død for noen, men dette har alltid vært tilfelle og ikke noe nytt å være "redd for".

Når det gjelder smittetilfeller, er det jo bare å se til verdens beste land på testing, nemlig Danmark:

omikrondan.png.578d6889c53e1237017e3a9adba22f6e.png

https://files.ssi.dk/covid19/omikron/statusrapport/rapport-omikronvarianten-07012022-27nk

83% av dansker er vaksinert med minst en dose og står allikevel for 90.6% av bekrefta Omikron tilfeller fram til 6. januar. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest fd63a...17e skrev (På 30.12.2021 den 9.44):

Så her er da temaet: Bør uvaksinerte som skal behandle en kunde (eller pasient for den saks skyld), opplyse om at de ikke er vaksinert?

Anonymous poster hash: fd63a...17e

Et annet og bedre alternativ er at folk med skrøpelig helse selv informerer om sin tilstand ved timebestilling, slik at frisøren kan velge ikke å ta imot kunden for å slippe å havne i slike situasjoner som du nevner.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...