opticus Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 ting tar tid.. kjøpt inn etsekort, aluminium og funnet litt kontakter og ledninger.. og kjøpt et par.. Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Hauppauge! WinTV PVR250, Tv-kort & MPEG2 fordi komplett hadde 250 på lager og ikke 350 noen som har erfaringer med noen av disse? DinSide har teste ganske mange tv kort, og her er de to beste. 350 kortet du tenker på er en klar vinner. Endret 18. april 2004 av Ullsokk Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hei! Først og fremst, spennede prosjekt, slikt liker jeg! JEg ser at dette svaret kommer litt i seneste laget, men hvis du enda ikke har gjort noe med det så tillater jeg meg å komme med et par kommentarer! Seagate Barracuda 7200.7 120GBpga støy, er denne støsvak? eller er det noen bedre alterativer ytelse bryr jeg meg ingenting om Jeg ville eventuelt kjøpt meg en 5400rpm disk og stappet den inn i en slik en: Da blir det STILLE! PSU, men kun 55w, uten vifte eller noe.. (må ha to vist du skal bruke den DVD-spilleren og en 3,5" HDD)egentlig så er ikke den PSU'en passelig i ditt tilfelle så da passer det antagelig bedre med denne 20dB så du tror 55w er for lite? det var dumt... får bygge om en vanlig psu da.. For å sjekke akkurat hvor mye watt du trekker i forskjellige situasjoner og med forskjellige konfigurasjoner foreslår jeg at du tar en titt HER, det er en powersimulator spesielt designet for mini-ITX. I tillegg må du legge til endel watt for TVkortet. Utifra dine spesifikasjoner ser det da ut til at 55w blir i minste laget. Alternativet til å bygge om en vanlig PSU er å kjøpe en 90 Watts utgave av det vifteløse PSUet fra LinITX.com Uansett, lykke til videre med prosjektet, håper på å se en worklogg etterhvert! mvh Audun Lenke til kommentar
opticus Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 (endret) drspawn har faktisk bestillt en spiller fra samme sted som deg ser jeg.. og et psu på 150w uten vifter.. mangler nå bare litt... tror jeg får vekk fra å bruke hd og ønsker meg heller et compact flash i bursdagsgave så er det bare å håpe at ønsket blir innfridd, har ikke samvittighet til ønske større enn 512mb, går det putte en xp inn på den om man bruke litepc kanskje?.. jeg liker xp av en eller annen grunn.. fant meg et cf kort som var veldig billig, men jeg har ikke hørt noe fra dem.. 150,- neste problem blir å gjøre cpu vifteløs.. på tide med oppdatering på deler kanskje: 150w psu uten vifteløs på vei cf-ide adapter + cf kort et eller annet tv kort (kom gjerne med innspill på hva jeg burde bruke) har litt aluminium, plexi, kryssfineér plater liggende via epia m10000 512 mb ram, eller var 256? samme det egentlig mangler arbeidsbord, har flytta men det kommer!! masse ledninger, kontakter og etsekort(heter det det)? cdrom/dvdrom på vei også eksamen på vei da! EDIT: skal ikke være stille, skal være lydløst... Endret 20. april 2004 av opticus Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 ....større enn 512mb, går det putte en xp inn på den om man bruke litepc kanskje?.. ... Jeg ser at de sier at du får XP ned på 300-350 MB, jeg vil tippe at for en mediaPC vil den ligge på rundt 350. Det vil altså fungere på en 512 brikke, men blir liten plass til swapfil og programer. ...fant meg et cf kort som var veldig billig, men jeg har ikke hørt noe fra dem.. 150,-... Det var BILLIG! ...et eller annet tv kort (kom gjerne med innspill på hva jeg burde bruke)... PVR kortene til Hauppage er sikkre kort å kjøre, de er garrantert støttet av de største HTPC frontend produsenter, myHTPC, ShowShifter mm. ...kontakter og etsekort(heter det det)?... PCB eller kretskort kanskje? Lykke til med fortsettelsen! Audun Lenke til kommentar
opticus Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 oppdatering.. takker igjen.. fjernkontroll har ankommet, accent htpc fjernkontroll med ir mottager. pvr kortene er veldig dyre.. er det noe billigere som vil fungere like bra? feks det det kortet du bruker dr spawn, det er ikke så dyrt, og specsene dine er rimelige like mine så langt. funker det til å ta opp med? blir det god kvalitet? kan du sende meg et filmklipp så kan jeg kan se? evt legge det ut på nettet? Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Skal se hva jeg får til utover kvelden! Kommer tilbake med mer opplysninger om kortet! Endret 21. april 2004 av DrSpawn Lenke til kommentar
opticus Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Skal se hva jeg får til utover kvelden! Kommer tilbake med mer opplysninger om kortet! venter i spenning... Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 DETTE kortet er det jeg har. Her følger en liten 15 sekunders eksempelvideo. VIDEO Den er tatt opp i middels kvalitet, i ShowShifter ligger CPU load under opptak på ca 10-20% Lenke til kommentar
opticus Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 nice takker!! Lenke til kommentar
ivarka Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hei... Bare lurer på om du har kjøpt riser card? I så fall, hvilket kjøpte du? Jeg har et VIA EPIA MII12000, men er litt usikker på om den riser'en de har på komplett vendrer riktig vei og om det kommer høyt nok.... Mulig et fleksibelt et fra linitx er bedre.... (http://linitx.com/product_info.php?cPath=11_26&products_id=433) Ivar Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Eller så kan du kjøpe to av de strømforskyningene og seriekoble dem Seriekoble?? Da ville ikke jeg vært i nærheten når pc'en vart starta... eneste som hadde skjedd var at du hadde fått dobla spenningene... og det vil vi vel ikke? Er vel kanskje bedre å paralellkoble Lenke til kommentar
opticus Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 (endret) koble på to og fikse litt på powerknapp ville fungert fint.. men jeg trenger ikke det tror og håper jeg.. jeg har en pci kort duppedings ja. reiser kort om du vil.. den er fra komplett, vet ikke om den passer enda, husker ikke hvordan den ser ut, lenge siden jeg kjøpte den! hehe.. Endret 25. april 2004 av opticus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå