Gå til innhold

Postet på Twitter med kun tankekraft – og en databrikke i hjernen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du tenker på Neuralink? Musk er involvert der, det handler om å utvide hjernens funksjonalitet og dermed unngå trusselen fra kunstig intelligens. eller no. HAr aldri fått rotet meg til å gå i dybden på det.. Bloggeren bak waitbutwhy.com har tilsynelatende god tilgang til Musk og har skrevet noen lange og innsiktsfulle artikler om Musk og hans firmaer, blant annet Neuralink.

For øvrig så er liknende blitt gjort før. Kevin Warwick, ofte omtalt som verdens første cyborg, koblet elektronikk på sitt eget nervesystem og brukte det til å kommuisere med kona over internett i 2004(?)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Selvstendigsaas skrev (2 timer siden):

Som all annen teknologi som blir funnet opp, så kan det brukes til både godt og ondt. Med dagens situasjon er jeg nok redd for at teknoligiske nyvinninger vil først og fremst bli brukt på en måte som ikke gavner folk flest.

Å lage et hjerne-maskin interface er en gammel drøm. For min egen del håper jeg på en løsning med fysisk interface snarere enn en scanner som leser hjenebølgene mine og bruker dem til å styre ting. Potensialet for misbruk er *mye* større om de bare kan tre en hjelm over hodet ditt for å se hva du egentlig mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...