Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva slags upload hastighet har du til Jotta?


Anbefalte innlegg

Hei

Sitter og laster opp backup til Jotta nå, og er litt skuffet over hastigheten opp.

1. Filene jeg laster opp ligger på en NAS som er koblet til via Ethernet. Når jeg kopierer filer fra PCen til NAS så ligger jeg rundt 100mbit per sekund.

2. Jeg har 1000 mbit fiber, koblet til samme nettverk via Ethernet. Tar jeg speedtest.net så peaker jeg på over 900 mbit per sekund.

3. Jeg har ca 2 TB med data hos dem, så godt under deres 5TB grense for å redusere hastigheten. I appen er upload og download satt til ubegrenset båndbredde.

Min upload hastighet til Jotta er 3 - 5 mbit per sekund. 

Er det noe åpenbart jeg ikke ser her som skal gi meg så dårlig hastighet?

Hva er deres upload hastighet?

Oppdatering:
Min mistanke går litt mot kombinasjonen RAID 5, og CPUen på mitt Thecuss N3200 NAS kabinett, og at det er 5400 rpm disker som da rett og slett ikke kan mate ut data raskere. Tror jeg. Man skulle kanskje tro at den klarte 20-40 mbit.....?

Endret av AKIRAx77
Gjort litt mer research.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor store filer er det som overføres når du ser på ytelsen? Hvis det eksempelvis er bilder på noen få megabyte hver eller sett med mindre filer enn som så, er det ikke så rart at ytelsen blir ganske lav. 

Sjekk også at du har stilt inn at flere overføringer kan gå i parallell. 

N3200 er riktignok gammel, men for større filer, tenker jeg du likevel skulle få over 100 Mbps. Det er nok ikke diskene dine her som direkte er flaskehalsen når det gjelder NAS-en, men det som setter begrensninger for NAS-en sin ytelse i seg selv er nok på en såpass gammel og enkel NAS prosessorytelsen.

Som en test ville jeg ha kopiert over en katalog på NAS-en med 6-10 stk. filer som f.eks. er rundt 1GB hver. Så sett i Jotta-klienten hva hastigheten blir.

Gjorde en rask sjekk her, og slenge over en 2GB fil på NAS-en i en katalog som sikkerhetskopieres. Ved opplasting fikk jeg ca. 130 Mbps. Mistenker at ytelsen hadde blitt høyere om det hadde vært flere filer som ble overført i parallell.

Endret av NULL
Lenke til kommentar
NULL skrev (1 time siden):

Hvor store filer er det som overføres når du ser på ytelsen? Hvis det eksempelvis er bilder på noen få megabyte hver eller sett med mindre filer enn som så, er det ikke så rart at ytelsen blir ganske lav. 

Sjekk også at du har stilt inn at flere overføringer kan gå i parallell. 

N3200 er riktignok gammel, men for større filer, tenker jeg du likevel skulle få over 100 Mbps. Det er nok ikke diskene dine her som direkte er flaskehalsen når det gjelder NAS-en, men det som setter begrensninger for NAS-en sin ytelse i seg selv er nok på en såpass gammel og enkel NAS prosessorytelsen.

Det er ca en 10 000 filer, i størrelsen 10 - 50 MB, og så en god del som er 1 - 2 GB. Så er det sikkert noen større video filer også. Så det er ikke små filer.

Ja, som nevnt har jeg satt den til å kunne laste opp 4 filer samtidig. Tar fortsatt bare 1 og 1.

Takk for input!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...