Redaksjonen. Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Ingen kollisjonsputer aktivert da passasjerbil mistet veigrepet – to døde Lenke til kommentar
Fluor1 Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Får håpe Mercedes kan gå foran med et godt eksempel og aktivere sidekollisjonsputer i slike typer kollisjoner også. De har ingenting å tape på det. 3 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 (endret) Det var tilfeldigvis en Mercedes denne gangen... Det trenger ikke en gang å være høy hastighet for å kunne ende tragisk...! Best om alle produsenter tar tak i dette med en gang, det er absolutt ikke noe å vente med !!! Alle ulykker skjer ikke "ryddig og rett på", det burde egentlig de "riktige" folkene ha skjønt før....(?) Endret 29. desember 2021 av KjeRogJør 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. desember 2021 Del Skrevet 30. desember 2021 Skremmende hvor alvorlige ulykker som kan skje selv i lave hastigheter så lenge bilen kolliderer på en skeiv måte. Det er heller ikke noen innebygd energiabsorbærende konstruksjon bak på bilene slik det er fremme eller på siden. Her kan man oppdatere testkriteriene. Lenke til kommentar
dguzs Skrevet 30. desember 2021 Del Skrevet 30. desember 2021 Det er ikke hastigheten i seg selv som er dødelig men mengden kinetisk energi som må absorberes ved støt, og den er også avhengig av masse. Hadde det kommet en personbil imot, hadde nok alle overlevd ulykken. 2t (personbil) og 40t (trailer) er 20 gangers forskjell. Jeg vil også legge vekt på at dekkmønsterdybden bak på personbilen var ned mot minimumskravet, noe som har vært utløsende årsak til skrensing. Man må begynne å tenke på om det eksisterende minimumskravet til vinterdekk er bra nok. I tillegg må man nok se på antiskrenssystemet til Mercedes er bra nok, for dette skulle ha ikke skjedd egentlig på en så moderne bil. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 30. desember 2021 Del Skrevet 30. desember 2021 Ingenting er så glatt som saltet slapssuppe! Det er verre enn alt annet, og det saltes selv om de ansvarlige kjenner til hvilket resultat saltingen medfører. Dette er ikke noe annet enn total ansvarsfraskrivelse! Jeg er ikke i tvil om at uvettig salting utløste ulykken. Hvis man skal lete ette ansvarlige for ulykken bør man først og fremst lete på kontorer. Slik det saltes er det borimot umulig å oppleve gode vinterveier i landet. Saltingen redder liv der den utføres forsvarlig og tar liv der uvettet rår. Og uvett rår i svært mange situasjoner der alt av veigrep og styreegenskaper ødelegges totalt. 2 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 En kan spørre seg om hvor mye av saltingens såkalte dukumentasjon av sin fortreffelighet som bare er bestillingsverk. At lysutbyttet forsvinner i våte saltete veier snakkes det lite om, for på hvite kalde vinterveier ser du mange ganger bedre! Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 "Passasjerbil". Hvis Google translate sier det er et ord så. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 KjeRogJør skrev (På 29.12.2021 den 15.36): Det var tilfeldigvis en Mercedes denne gangen... Tenk om det hadde vært et visst amerikansk elbil-merke.. da hadde tråden vært på 100 sider, stort sett med hissige folk som erklærte hvor ubrukelig dette selskapet er og hvor usikre bilene deres er. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå