Gå til innhold

20 års jubileum :-)

trn100

Anbefalte innlegg

trn100 skrev (20 minutter siden):

Veldig leit å høre! Har alltid latt meg imponere over hvor saklige dere har vært og tonen dere har holdt, tross m\de advarslene jeg selv har fått. De har vært fortjent.

Forumet har jo blitt enormt siden den gangen og all respekt til dere for jobben dere gjør!

Godt å høre! ❤️   Forumet har absolutt blitt enormt siden Hardware-tiden. Før var det jo mest fokus på data, men i senere tid alt mulig som kan diskuteres. Da pandemien kom fikk vi jo ganske mye økt aktivitet, naturlig nok i koronatrådene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt første møte med forumet var når jeg skulle bruke konfirmasjons pengene mine på en ny PC tilbake i herrens år 2006  og måtte søke råd hos Hardware.no nerdene her inne rundt hvilken komponenter jeg skule velge. Noe som er litt artig for den hardware interesserte var at jeg den gang endte opp med å gå for en PC basert på en AMD Athlon 64 x2 3800+, og i dag sitter jeg etter x antall builds igjen på en AMD basert maskin med en AMD Ryzen 3900X, så her har vi nesten gått full circle de siste snart 16 årene her på forumet :p 

Har vært noen begivenhetsrike år, samtidig og vært et nyttig verktøy i min personlige utvikling, det at jeg etter hvert fikk komme inn i varmen og prøve meg som veileder og videre moderator her på dette flotte forumet og blitt skikkelig godt  kjent med en kjekk gjeng i medarbeider teamet har og vært en utrolig fin erfaring å få med seg her livet :)

Man har facebook grupper, reddit, twitter og allslags sosial media, men for meg er det ingenting som føles mer hjemme enn Diskusjon.no 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (1 time siden):

Det var bra jeg ikke fakturerte deg per km. Ikke at det er så sinnsykt langt inn til Oslo da.

Haha, du som reiste i 1,5 time for å hente panteflaskene mine, fordi jeg ikke orket å gå 1 km med de for å pante de 🤣 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (På 29.12.2021 den 0.32):

Mitt første møte med forumet var når jeg skulle bruke konfirmasjons pengene mine på en ny PC tilbake i herrens år 2006  og måtte søke råd hos Hardware.no nerdene her inne rundt hvilken komponenter jeg skule velge. Noe som er litt artig for den hardware interesserte var at jeg den gang endte opp med å gå for en PC basert på en AMD Athlon 64 x2 3800+, og i dag sitter jeg etter x antall builds igjen på en AMD basert maskin med en AMD Ryzen 3900X, så her har vi nesten gått full circle de siste snart 16 årene her på forumet :p 

Har vært noen begivenhetsrike år, samtidig og vært et nyttig verktøy i min personlige utvikling, det at jeg etter hvert fikk komme inn i varmen og prøve meg som veileder og videre moderator her på dette flotte forumet og blitt skikkelig godt  kjent med en kjekk gjeng i medarbeider teamet har og vært en utrolig fin erfaring å få med seg her livet :)

Man har facebook grupper, reddit, twitter og allslags sosial media, men for meg er det ingenting som føles mer hjemme enn Diskusjon.no 🥰

Har enda ikke bygget en AMD til meg selv, men til flere andre. Første maskinen jeg bygget selv var faktisk en P75 som va råsprek i forhold til den første maskinen vi fikk på jobben, en IBM XT 😄

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (41 minutter siden):

Jeg passerte sju år den 22. desember og det skal nok bli flere år på dette forumet med mange trivelige folk.

Du har jo hatt 5 års da i det minste! Mye trivelig folk her ja og det finnes omtrent ingenting det ikke finnes en plass for 🙂

Lenke til kommentar

Man skjønner jo at det har skjedd en del på de årene! Da jeg begynte i firmaet i -83 hadde vi en Bull DPS6, og i -93 investerte vi i en Bull DPS61. Den hadde 2 diskstasjoner som kostet ca. 250.000,- hver med plass til 1 x 256MB avtagbar disk som hver kostet rundt 35.000,-

HB_61_dps.jpg

Lenke til kommentar
wil skrev (1 minutt siden):

Hei. Til mars neste år, så har jeg vært medlem av forumet i 20 år. Jeg husker ikke hva det het da. Siden het vel hardware.no tror jeg, men jeg husker ikke om forumet hadde noen spesiell adresse. Hardware.no forumet kanskje?

Var Hardware (HW) til å begynne med ja, så kom det vel en gaming side og så ballet på seg! 🙂

Lenke til kommentar
wil skrev (3 minutter siden):

Hvis man har vært medlem av forumet i mange år og har lyst til å ødelegge stemninga litt, så leser man igjennom de første trådene som man laget.

Det kan jeg ikke være helt enig i? Det var veldig mye teknisk hjelp den gangen på HW. Oppsett av modemer, skrivere etc. og ikke mange debatter om religion og samfunnsproblemer...

Lenke til kommentar

Det er veldig, veldig morsomt å se tilbake på sine gamle tråder, og andres. Ene adminsen her hadde en tråd om han hadde mistet mobilen sin i dass som en av hans første tråder 🤣 Og det finnes så sykt mange tråder som er fulle av gullkorn og artige historier, husker blant annet morsom tråd angående en som fortalte om hva han skulle gjøre om han fikk Jehovas Vitne på døra 🤣 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

0 advarselspoeng

Ingen restriksjoner i effekt

Har klart klart snart 16 år uten en advarsel :) og av en eller annen grunn så var det helt logisk at brukernavn=navn :)

Min først post, ser ut som at jeg Rocka 2 x 512mb ram. samt 256gb med lagring.

Endret av leifeinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...