SuperKrokodille Skrevet 28. desember 2021 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) Har kjøpt meg en elektrisk sykkel på salg som jeg neppe vil få brukt på noen måneder - med litiumionebatteri. Bruksanvisningen anbefaler at man lader batteriet helt opp før første gangs bruk, og også at man lader batteriet månedlig til rundt åtti prosent ved langtidslagring. Og til slutt at sykkelen ikke står lagret lenge med fullt ladet batteri. Mitt spørsmål er hvorvidt det vil ha noe å si for kapasiteten og / eller levetiden til batteriet om jeg nøyer meg med vedlikeholdslagring nå gjennom vinteren, og ikke lader sykkelen helt opp før til våren. Vil dette være et problem, bør jeg lade helt opp, "rydde stua" og prøve å få brukt en del av energien, eller kan jeg ta dette helt med ro? Endret 28. desember 2021 av SuperKrokodille Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Du lader det opp før du skal bruke den. Før det må du bare forsikre deg om at batteriet ikke er skål tomt før du setter den bort. 1 Lenke til kommentar
SuperKrokodille Skrevet 23. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2022 sedsberg skrev (På 29.12.2021 den 3.11): Du lader det opp før du skal bruke den. Før det må du bare forsikre deg om at batteriet ikke er skål tomt før du setter den bort. Bra. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. januar 2022 Del Skrevet 23. januar 2022 Batteriet er lykkelig så lenge det har mellom 20 og 80% lading. Skal man utenfor disse grensene burde man begrense tiden. Så bare lad det litt opp nå og fyll det rett før bruk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. januar 2022 Del Skrevet 23. januar 2022 For lagring så anbefales det at man lader batteriet til 40% og oppbevarer det i rundt 15 grader. Romtemperatur går også fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå