Redaksjonen. Skrevet 28. desember 2021 Del Skrevet 28. desember 2021 En «moped» du får plass til i bagasjehylla Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2021 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) For de som måtte lure så er batterikapasiteten 151,2 Wh TU: Hva er vitsen med å skrive om en sykkel som er så til de grader uegnet for Europeiske lover og forskrifter? Endret 29. desember 2021 av Simen1 1 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 28. desember 2021 Del Skrevet 28. desember 2021 Muligheten for og skape forespørsel om tilpassing og tilgjengelighet, eller utfordring av gjeldende regelverk for å gjøre reglene mere tidsmessige. På sikt har man jo et marked... Sånn går det i en utvikling som stadig skaper nye muligheter med elektriske fremkomstmidler. Dette er en konsekvens av utviklingen. Lenke til kommentar
TheMOV Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 (endret) Simen1 skrev (7 timer siden): For de som måtte lure så er batterikapasiteten 151,2 W TU: Hva er vitsen med å skrive om en sykkel som er så til de grader uegnet for Europeiske lover og forskrifter? Wh, eller ? Ikke fordet, TU´s «Batteriet i elsykkelen, eventuelt mopeden, er på 300 watt, » er ikke betre «og en rotasjonsfunksjon i forhjulet.» At forhjul roterer er jo bra, men hva med bremse på begge hjul som er eit krav…., vertfall hva angår eit tusentall av sykler på Nordskog som gikk til opphugging i steden for til Afrika. Endret 29. desember 2021 av TheMOV Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Simen1 skrev (11 timer siden): For de som måtte lure så er batterikapasiteten 151,2 W TU: Hva er vitsen med å skrive om en sykkel som er så til de grader uegnet for Europeiske lover og forskrifter? Drit i lover og regler! Her er det «The Mission» som teller! Bare noe er «grønt» og hipt så skal det omtales ukritisk. 1 Lenke til kommentar
SSDA38GZ Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Det har du helt rett i, drit i alt bare det fremstår som "grønt". Ikke bare omtale, men også ta i bruk uten en eneste kritisk tanke eller hensyn til miljøet, rasering av natur, forbruk av sjeldne jordarter, barnearbeid, arbeidsmiljø, giftgass utslipp, brann og eksplosjon, massedrap av insekter og dyr, faunakriminalitet, Ikke bry deg om et samlet total miljøregnskap, - bare noe har sagt "grønt" "det grønne skifte" - tut og kjør slutt å tenk. Lista er uendelig lang. "Våkn opp du som sover". Salmen er skrevet av presten og salmedikteren Magnus Brostrup Landstad i 1861 1 1 Lenke til kommentar
RoyK Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 "Sykkelen kan flatpakkes ytterligere, blant annet ved hjelp av et avtakbart ratt som kan klipses fast i gaffelen på sykkelen…" Jeg har alltid ønska meg lastebilratt til sykkelen min sånn at ting blir mer oversiktlig 2 Lenke til kommentar
TheMOV Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 RoyK skrev (8 minutter siden): "Sykkelen kan flatpakkes ytterligere, blant annet ved hjelp av et avtakbart ratt som kan klipses fast i gaffelen på sykkelen…" Jeg har alltid ønska meg lastebilratt til sykkelen min sånn at ting blir mer oversiktlig Ja, for en saus. Velger Du ratt fra en gammel lastebil så er det stort, såkalt servoratt (fordi den ikke har servo) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 TheMOV skrev (10 timer siden): Wh, eller ? Ja, det forsvant vist en h der. Lenke til kommentar
Kjell Irgens Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Siden det er så lite positivt å finne i kommentarfeltet her, så tenkte jeg at jeg skulle bidra litt. Pegger? Skal dette være et norsk ord? Hva er galt med f.eks. fotstøtter? 1 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. desember 2021 Del Skrevet 30. desember 2021 Effekt bør aldri ha noe med om en sykkel skal kalles sykkel eller moped. Er mer enn nok at de begrenser motoren til 30 km/h. Skal vi få flere til å sykle, så må det være enkelt å kjøpe en elsykkel. 2 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 30. desember 2021 Del Skrevet 30. desember 2021 Elmoped har blitt veldig poplært i USA. Synd vi har så rigide regelverk i Norge på det som har med trafikk å gjøre. Elsparkesykkler på gangsti går fint men å la elsykkel holde lave fartsgrenser til trafikk det skal vi ikke. Bedre at alle fossilbiler og busser må stampe i kø bak en syklist som siger avgårde i 20kmt for å ikke bli svett når hen kommer på jobb.... La alle som har bilsertifikat få sykle like fort som biler om de vil(fjern fartsperrer på elsykler), fjern registreringsplikt men krev ansvarsforsikring så skal vi få se en god økning i syklister. Lenke til kommentar
Olsen Skrevet 30. desember 2021 Del Skrevet 30. desember 2021 "Batteriet i elsykkelen, eventuelt mopeden, er på 300 watt, og den maksimale rekkevidden skal være på drøye 19 kilometer." Skal det være watt-timer? får ikke sitte på med norwegian i så fall da dem opererer med 100Wh som maks kapasitet. Eller er det snakk om motoreffekt? I så fall er det en merkelig formulering da denne i liten grad avgjøres av batteriet(joda, innen rimelighetens grenser, naturligvis) men heller av øvrig komponentvalg. Forventer litt mer av Teknisk ukeblad Artikkelen fremhever mangler ved norsk lovverk, om ikke annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå