Gå til innhold

Apple Watch - Series 7 eller SE

Anbefalte innlegg

Jeg skal begi meg inn på smartklokkemarkedet, og som eplebruker er det fort Apple Watch som gjelder for å få  full funksjonalitet.

Selv om jeg selvsagt har lyst på S7 så er det ikke til å komme bort fra at 5000kr er mye penger for en smartklokke (skal ikke ha med LTE), så SE er også oppe til vurdering. Sliter imidlertid veldig med å bestemme meg, så hvis noen har førstehåndserfaring med en av dem eller begge og kan hjelpe meg i riktig retning settes det stor pris på.

De største faktorene som gjør at jeg vurderer å betale for S7 er: skjerm som tåler mer, bedre batteritid (uten always-on display), større skjerm med tastatur og raskere lading.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvis jeg skulle velge, ville jeg gått for S7. For min egen del har jeg gått bort fra AW for 2-3 år siden, etter å ha brukt de fleste modeller fra 1. generasjon kom. Årsaken er at man må regne med å lade minst annenhver dag, noe jeg ble lei av. Jeg har gått over til Garmin, som holder (avhengig av modell) 1-2 uker på en lading. Ikke så smart som AW, men smart nok for mitt bruk. De smarte funksjonene blir IMO uansett bare brukt i starten, man oppdager etter hvert at mange ting er det bedre å bruke mobilskjermen til. I tillegg funker Garmin like bra på Android som på iOS, dersom man skulle finne på å bytte.

Lenke til kommentar
On 12/28/2021 at 9:51 PM, Slettet-fsaSP0zV said:

Hvis jeg skulle velge, ville jeg gått for S7. For min egen del har jeg gått bort fra AW for 2-3 år siden, etter å ha brukt de fleste modeller fra 1. generasjon kom. Årsaken er at man må regne med å lade minst annenhver dag, noe jeg ble lei av. Jeg har gått over til Garmin, som holder (avhengig av modell) 1-2 uker på en lading. Ikke så smart som AW, men smart nok for mitt bruk. De smarte funksjonene blir IMO uansett bare brukt i starten, man oppdager etter hvert at mange ting er det bedre å bruke mobilskjermen til. I tillegg funker Garmin like bra på Android som på iOS, dersom man skulle finne på å bytte.

Takk for input. Jeg endte opp med S7. Skrudd av always-on, og da ser det ut til at jeg er i rute til ca 2 dager batteritid, noe jeg anser som helt ok. Har ikke behov for søvtracking, så den kan som regel lade på natta. Smartfunksjonene var en del av grunnen til å kjøpe, men har ingen umiddelbare planer om å gå tilbake til Android, så klokka bør kunne leve i en hel del år før den trenger å byttes!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...