Gå til innhold

Med denne får du elektronisk lås uten å kaste nøkkelen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så gjenstår det store spørsmålet da; Kan den styres via en MQTT broker, fra et open source Home Automation system? Apper har vi allerede alt for mange av - telefonen er helt full!

Og Bluetooth er uegnet til slikt. Egentlig WiFi også. Burde vært Zigbee eller zWave.

Lenke til kommentar

Skal si meg enig i at app-en til Danalock er håpløs, men nå bruker jeg ikke app siden systemet er koblet opp mot mitt eksisterende z-wave system og har ingen problemer med min nå godt inn i det tredje året i bruk.

Ser ut til å være ca. en 1000-lapp i forskjell i Yales disfavør om man sammenligner kun lås mot lås.

For all del, låsen fungerer sikkert helt fint til sitt bruk, men av tidligere erfaringer med yale og problemer med å knytte de opp mot andre systemer så ville jeg fortsatt gått for Danalock selv til samme pris på de 2.

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (10 timer siden):

Så, en dyr og fancy innpakket elmotor som kan kjøres i revers eller vanlig retning, med en BT/wifi-trigget signal. Burde jo egentlig ikke være vanskelig å lage en slik selv.

Klart. Men å ikke få det til å se ut som en Petter Smart innretning er vanskeligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...