Odd R. Valmot Skrevet 27. desember 2021 Del Skrevet 27. desember 2021 Med denne får du elektronisk lås uten å kaste nøkkelen Lenke til kommentar
Viking1 Skrevet 28. desember 2021 Del Skrevet 28. desember 2021 Så gjenstår det store spørsmålet da; Kan den styres via en MQTT broker, fra et open source Home Automation system? Apper har vi allerede alt for mange av - telefonen er helt full! Og Bluetooth er uegnet til slikt. Egentlig WiFi også. Burde vært Zigbee eller zWave. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Så, en dyr og fancy innpakket elmotor som kan kjøres i revers eller vanlig retning, med en BT/wifi-trigget signal. Burde jo egentlig ikke være vanskelig å lage en slik selv. Likevel er det en slik jeg har lyst på, og antagelig kommer til å spandere på meg... 😎 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Skal kjøpe når den kommer på tilbud til 2k. Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Tror jeg har 5mm fra lås til dørkarm. Tror ikke denne passer inn der, dessverre. Lenke til kommentar
stab Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Danalock har samme konsept og er rimeligere. Lenke til kommentar
horrorr Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 +1 ang. Danalock og den fås i forskjellige versjoner med Z-Wave eller ZigBee så den passer inn i eksisterende system. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 https://www.tek.no/test/i/mR4BQ1/danalock-v3-smartlaas Ifølge denne testen så er Danalock håpløs, og koster det samme som den fra Yale. Har du allerede et smart-system så kan du slippe unna med halve prisen, men dere er i mindretall. Får bare vrideren til Yale også, og aner ikke hvor de fant den pakken de har testet, og ihvertfall ikke til den prisen. Lenke til kommentar
horrorr Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Skal si meg enig i at app-en til Danalock er håpløs, men nå bruker jeg ikke app siden systemet er koblet opp mot mitt eksisterende z-wave system og har ingen problemer med min nå godt inn i det tredje året i bruk. Ser ut til å være ca. en 1000-lapp i forskjell i Yales disfavør om man sammenligner kun lås mot lås. For all del, låsen fungerer sikkert helt fint til sitt bruk, men av tidligere erfaringer med yale og problemer med å knytte de opp mot andre systemer så ville jeg fortsatt gått for Danalock selv til samme pris på de 2. Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Danalock bråker som en flymotor i forhold. Vesentlig dyrere med CR123 batterier vs AA. Med Danalock kan man ikke bruke kode tastatur hvis man velger HomeKit versjon. Bare se på oversikten over hvor mange versjoner de tilbyr: https://danalock.com/products/danalock-v3-smart-lock 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Snowleopard skrev (10 timer siden): Så, en dyr og fancy innpakket elmotor som kan kjøres i revers eller vanlig retning, med en BT/wifi-trigget signal. Burde jo egentlig ikke være vanskelig å lage en slik selv. Klart. Men å ikke få det til å se ut som en Petter Smart innretning er vanskeligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå