Gå til innhold

Gå ned 11% i lønn

Chava

Anbefalte innlegg

Jeg er 100% kommunalt ansatt på flere barne og ungdomskoler i kommunen med tittel "miljøarbeider". Er 59 år, ikke utdannet innen pedagogisk, kun snekker (tømrer). Fikk jobben fordi kommunen i utgangspunktet hadde en alternativ skole for vanskeligstilte, være seg oppførsel, konsentrasjonvansker, problemer privat osv. Dette tilbudet ble lagt ned, å alle ansatte fikk jobb på forskjellige skoler. Jeg følger skoleferier fordi jeg naturligvis ikke har noe å gjøre når elevene ikke er der, men har ikke krav på det da jeg mangler riktig utdanning. Derfor må jeg jobbe 42,5 timer i uka, for å gjøre opp for å følge feriene lærere har. Nå diskuteres det at jeg visstnok ikke er 42,5 time i uka på jobb, å er derfor tilbudt å gå ned 11% i lønn. 

Hva har det å si for min pensjon? Vil ikke skrive under før jeg vet konsekvensen. 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du fagorganisert og har tilbod om juridisk bistand derifrå?

På kva bakgrunn har du 42,5 timers arbeidsveke? Arbeidsmiljølova setter eit tak på 40 timers veke. 42,5 timers veke var lovfesta maks arbeidsveke i perioda 1969-1976 då lova igjen blei endra til 40 timers veke.
Jobbar du 40 timers arbeidsveke og plussar på dei 2,5 timen som du har ubetalt lunsj?

I kommunesektoren (og i mange andre tariffavtalar) er det tariffesta 37,5 timers arbeidsveke. Eg er ganske sikker på at særavtalen for skulane heller ikkje opnar for så mange timar i ei arbeidsveke. SFS 2213 opererer med gjenomsnittleg timetal på 37,5 timar eller mindre.

Kva er det som står i arbeidsavtalen din? Har du 100% stilling så er det avtalt at du skal ha lønn for full arbeidstid uavhengig av om arbeidsgivar klarer å nyttegjere seg av arbeidsinnsatsen din. Det er arbeidsgivar som må gi deg arbeidsoppgåver som du skal utføre i arbeidstida.

Når du skriv at du er tilbode å gå ned 11% i lønn så meinar du vel at du vel at du har fått tilbod om redusert stillingsprosent som for deg utgjer 11% mindre utbetaling? Jobbar du deltid så får du mindre pensjonsoppsparing.

Det skal være veldig gode grunnar for at du skal gå med på å få redusert stilling og/eller redusert lønn. I utgangspunktet har du rett til å behalde den arbeidstida og lønna som du har blitt tilsett på.
Dersom arbeidsoppgåvene dine er vekk så kan det være grunnlag for å seie deg opp etter reglane i arbeidsmiljølova. Er det som arbeidsgjevar her har tilbode deg ei endringsoppseiing? Altså at arbeidsgivar meinar på at det er grunnlag for å seie deg opp men at du samtidig får tilbod om å inngå ein ny arbeidsavtale med lavare lønn som alternativ til å bli heilt arbeidslaus?

Mine umiddelbare tankar er at du som vanleg arbeidstakar i kommunen skal jobbe 37,5 timars veke (utan lønnsnedgang frå det du har i dag) og at arbeidstidsordninga di enten er at du får følgje arbeidstida til lærarane sjølv om du ikkje er utdanna til det, eller at du jobbar vanleg dagtidsarbeidsveke. Det er ikkje eit krav om at du skal være lærarutdanna for å bruke arbeidstidsordninga til lærarane, det er stillinga du har som bestemmer om du er innbefatta av den avtalen eller ikkje. Du har tydelegvis blitt tilsett (og vurdert som kvalifisert til å jobbe) som lærar i ein lærarjobb og då skal du også ha lønn og arbeidstid som lærar sjølv om du manglar formalkompetanse. Du har openbart tilstrekkeleg med realkompetanse gjennom arbeidserfaringa du har opparbeida deg sjølv om du manglar det formelle vitnemålet.
Alternativt så er du fullt ut vanleg dagarbeidstakar som jobbar 8-16 heile året uavhengig av skuleåret. At du må være på jobb sjølv om det ikkje er elevar (eller andre lærarar) på skulen er ikkje ditt problem, då må arbeidsgivaren finne arbeidsoppgåver til deg.

Du bør derfor være særdeles forsiktig med å skrive under ein slik avtale, unntaket er som sagt om dette er ei endringsoppseiing der valget står mellom å gå ned i lønn (og arbeidstid?) og å bli sagt opp slik at du blir arbeidsledig. Som 59 åring så skal oppseiingstida år det er arbeidsgivar som seier deg opp være minst fem månadar uavhengig av kva som står i arbeidsavtalen. Når du fyller 60 skal oppseiingstida være minst seks månadar, dette følger av AML § 15-3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...