Gå til innhold

Hva er alt dette snakket om drivere til ATi?


johanf

Anbefalte innlegg

Vel, det eneste jeg sliter med er at ATI driverene ikke har mulighet til å mauelt begrense oppfriskingshastigheten for hver oppløsning, slik nvidia driverene lot meg gjøre. Nå kjenner ikke mitt 9800pro kort igjen min LCD skjerm som digital, og setter dermed grensen automatisk til den som gjelder for den analoge inngangen. Siden den analoge inngangen tar 3 hz mer enn den digitale, må jeg bruke den analoge hver gang jeg skal starte et spill. Naturligvis gir den digitale et mye bedre bilde enn den analoge inngangen, så dette er rimelig irriterende i grunn. :wallbash: Er det noe som omega driverene fikser på tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan du ikke bare sette "refresh rate override" til "same as desktop"?

Nope, det alternativet dukker ikke opp på den digitale tilkoblingen. Men jeg fant en løsning, på "options" satte jeg bare en hake ved "Alternate DVI operational mode". Altså var problemet hos brukeren også denne gang :whistle:

Knegg knegg. :D

 

 

:thumbup: for ATi!

Lenke til kommentar

Hvordan kan installering av drivere være brukerfeil? Får snart sapphire 9800pro selv og lurer egentlig på dette.

 

Altså, man laster ned 3.10 og installerer driverene, er installen 100% complete må jo driverene funke? Jeg ser på ingen måte hvordan det kan være brukerfeil at drivere evt. har problemer med annet hardware på systemet.

Lenke til kommentar
Hvordan kan installering av drivere være brukerfeil? Får snart sapphire 9800pro selv og lurer egentlig på dette.

 

Altså, man laster ned 3.10 og installerer driverene, er installen 100% complete må jo driverene funke? Jeg ser på ingen måte hvordan det kan være brukerfeil at drivere evt. har problemer med annet hardware på systemet.

Det er mange som ikke formaterer, og enda færre som fjerner

gamle drivere som ligger i XP. Det har vist seg at ATi sine drivere

er ganske allergiske mot andre drivere som ligger inne i systemet.

 

Mange slenger inn driverne og håper på det beste, uten å forberede seg ordentlig først.

Endret av Collapse Generation
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...