Gå til innhold

Hva er alt dette snakket om drivere til ATi?


johanf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan du spesifisere litt mer?

Forsiden på dette forumet er fullt av tråder hvor folk sier det ikke funker osv - jeg bare lurte på om ATi kortene slet litt med gode drivere. På THG bruker de jo ATi sine egne drivere i tester osv. og det ser ut til å funke - bare lurte på hvorfor det ikke funker for så mange andre der ute.

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Forsiden på dette forumet er fullt av tråder hvor folk sier det ikke funker osv - jeg bare lurte på om ATi kortene slet litt med gode drivere.

Dette er nok gamle fordommer som henger igjen - de siste par årene har Ati sine drivere vært vel så stabile som konkurrentene sine.

 

I tillegg slipper de ikke drivere som ikke er WHQL-sertifisert i motsetning til Nvidia som slapp beta-drivere i laaaang tid før de fikk en sertifisert driver på markedet i desember i fjor.

Lenke til kommentar

Etter antal poster på dette forumet om ati problemer var valget mitt enkelt når jeg skulle ha meg ett nytt skjermkort. Og kan nå etter en stund med Gainward GeForce FX 5900 si meg veldig fornøyd. Så poll her på forumet :Hvilket skjermkort har du? Kom da fram til att etter denne så har ca 45% nvidia baserte kort mens 52% har ati baserte kort. Tar en titt under posten Skjermkort, skjermer er det vel kansje 80-90% av de som har problemer med skjermkort ati. Om det er brukerens, ati eller dårlige drivere er en annen sak. Bare en tanke. Men det er vel viktigere for noen og få mest mulig 3D Mark enn det er og kunne bruke kortet til det er tenkt til nemelig spille. Kan heller ikke annet og smile litt når jeg ser mange argumenter med hva som er fremtidrettet eller ikke. Finnes vel ikke noe som er mindre fremtidrettet en akkurat skjermkort, og mens vi springer og kjøper nytt sitter produsentene og gnir seg i henda. Om det står ati eller nvidia på kortet er for meg likegyldig bare jeg får brukt det til det er beregnet til og gjøre nemelig kjøre 3D stabilt og problemfritt.

Lenke til kommentar
Kan du spesifisere litt mer?

Forsiden på dette forumet er fullt av tråder hvor folk sier det ikke funker osv - jeg bare lurte på om ATi kortene slet litt med gode drivere. På THG bruker de jo ATi sine egne drivere i tester osv. og det ser ut til å funke - bare lurte på hvorfor det ikke funker for så mange andre der ute.

 

_

johanf

Tror ATI sliter med "dårlige" brukere i mye større grad enn dårlige drivere ;) Jeg vil påstå at ATI har like gode, stabile drivere som nVidia.

Lenke til kommentar
Tror ATI sliter med "dårlige" brukere i mye større grad enn dårlige drivere  Jeg vil påstå at ATI har like gode, stabile drivere som nVidia.

 

Betyr det att brukere av ati kort er "dummere" en nvidia brukere..

Ja. Korteierene har ræva IQ.

 

Er nok en god del som har problemer med Catalyst. Jeg selv kjører 3.10 og har ikke erfart noen problemer. Aldri hatt driverproblemer, og er også den "lazy-ass" typen som ikke gidder å uninstalle gamle. Uansett, aldri opplevd driverpes. Sist jeg stressa med drivere var for over to år siden med GeForce2MX.

 

Drivere er som bensin, kommer ann på bilen liksom.

 

Ikke alle drivere liker alle maskinoppsett av en eller annen grunn, men har faktisk lagt merke til at flere med nForce chipsett har gjennomsnittelig mer problemer enn med i8XX chipsett. Ikke diskuter dette, men en gang iblant er det jo den gamle... :

 

Det er brukeren, ikke maskinen.

Lenke til kommentar
Tror ATI sliter med "dårlige" brukere i mye større grad enn dårlige drivere  Jeg vil påstå at ATI har like gode, stabile drivere som nVidia.

 

Betyr det att brukere av ati kort er "dummere" en nvidia brukere..

Nei, mente ikke det slik. De fleste rapporter om feil med Catalyst driverne tror jeg nok er relatert til brukerfeil/konfigurasjonsfeil. Men det er bare min teori ;)

 

Man kan selvfølgelig si det samme om ForceWare, men jeg nevnte ikke akkurat dette p.g.a trådstarter spurte om Catalyst driverne

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Har aldri hatt noen problemer. Mener at de fleste

"problemene" som rapporteres er brukerfeil.

Må si meg heelt enig her! Har 4 kamerater med Ati kort, ingen av de har hatt noe som helst form for problemer. Jeg har oså selv Ati Radeon 9500pro kort, har heller aldri hatt noen som helst problemer med driverne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...