Anterialis Skrevet 25. desember 2021 Del Skrevet 25. desember 2021 (endret) Hei, jeg klarer verken å finne apper eller informasjon på nett om tilgjengelige apper som jeg kan bruke til å understøke WiFi-kvaliteten mens jeg beveger meg rundt i huset. En heat map funksjonalitet ville vært fint, men selv en enkel app som viser signalstyrke (-dbm), RSSI, støy, mv., ville vært supert. Jeg regner vel egentlig med at dette ikke er støttet av iOS, men jeg har ikke klart å finne det stå noen sted. Forslag tas imot med takk. Takk for hjelpen! Endret 25. desember 2021 av Anterialis Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. desember 2021 Del Skrevet 25. desember 2021 har ikke funnet noe selv for ios, kun for android. Mistenker at apple kanskje ikke gir tilgang til dataene for app-utviklerne Lenke til kommentar
Janak Skrevet 25. desember 2021 Del Skrevet 25. desember 2021 Sjekk ut Ubiquity WiFiman, denne har i hvert fall mye av funksjonaliteten du er på jakt etter. Finnes både til iOS og Android. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2021 trrunde, enig. Jeg mistenker det samme, jeg synes bare det er merkelig at det er så vanskelig å finne det skrevet noe sted 😛 Janak, har akkurat lastet denne ned og ikke fått tid til å utforske så mye, men jeg klarte umiddelbart ikke se hvor man får opp signalstyrke (-dbm), støy, RSSI etc. her? Jeg finner funksjoner som port scan, ping etc, men ikke signalkvalitet… Lenke til kommentar
Janak Skrevet 25. desember 2021 Del Skrevet 25. desember 2021 Trykk på WiFi, litt ned på siden ser du kanal og signalstyrke. Jeg har Unifi utstyr, men regner med at det virker uansett hva du har. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2021 Det ser kanskje annerledes ut hos deg? Jeg er nå på besøk i Polen. Hjemme har jeg også UniFi-utstyr, WifiMan fungerer nok bedre der… Ser ikke signalstyrke her: Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. desember 2021 Del Skrevet 25. desember 2021 jeg har unify wifi utstyr hjemme og får opp akkuratt samme detaljer som deg Anterialis, ingen detaljer om wifi kanal etc. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2021 Da er jeg spent på svaret fra Janak Lenke til kommentar
Janak Skrevet 25. desember 2021 Del Skrevet 25. desember 2021 Slik ser det ut hos meg. 🤷 Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 26. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2021 (endret) Interessant. Kanskje du får opp den oversikten fordi du er tilkoblet en UniFi AP med WiFiMan? Jeg testet mot en «vanlig» Cisco-ruter… Men rart at ikke trrunde får opp det samme i så fall.. Endret 26. desember 2021 av Anterialis Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. desember 2021 Del Skrevet 26. desember 2021 (endret) Sjekk her: https://www.netspotapp.com/wifi-channel-scanner/wifi-channel-scanner-for-ios.html Har ikke prøv noen selv, bruker Android eller Windows for dette. Mener å ha lest at iOS ikke støtter dette. Endret 26. desember 2021 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 26. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2021 Har sjekket denne, gir bare Mbit/s hastigheter på min iPhone 12.. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 5. januar 2022 Del Skrevet 5. januar 2022 (endret) Har kikket etter dette selv tidligere men Apple lar ikke utviklere hente ut den slags informasjon via wifi-modulen i mobilen. Så om man ønsker dette på en mobil så må man benytte Android eller kjøpe ekstrautstyr man kobler til iPhonen som finnerut av relevante data på egenhånd og förer dem til mobilen. Men da kan man like godt benytte en laptop man gjerne har liggende om man ikke har en Android-mobil for hånden. Endret 5. januar 2022 av Hedonism Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå