Gå til innhold

Dette er det nærmeste du kommer én ladebrikke for all hurtiglading


Anbefalte innlegg

Snowleopard skrev (8 timer siden):

Bankkortet ditt kunne vært eneste chip du trengte, du trenger i realiteten ikke en ekstern brikke utenom. 

Skal være helt enig i at en brikke/kort med chip er til tider langt bedre løsning enn app-løsning. De ladesesjoner jeg har opplevd problemer med, foruten allerede defekte ladere, er ladesesjoner som ikke er startet med chip, men med kort.

Overrasket over at du på leiebil med Nabobil må betale med eget kort. Ligger ikke det i bilen et kort som støtter andre ladere enn SuC? Og er ikke bilene allerede utstyrt med konto for lading på Tesla sine SuC, og pris for leie av bilen er ment å dekke lading?

Med min bruk av konkurrenten Hertz Bilpool, hang brikke fra Fortum på nøkkelknippe. Og de hadde egen avlåsing av nøkler i hanskerommet, som du måtte åpne med egen kode ved start av leien.

Og med Tesla i stallen, har de vel egen Tesla-konto, der du bare får en midlertidig nøkkel til bilen, så det burde jo være sømløst. For firmaer som krever betaling for strøm brukt/ladet i løpet av leieperioden, så ville jeg forventet at de kunne lese dette ut fra appen eller kontoen hos Tesla via PC. Altså null problemer å finne summen og fakturere deg for dette.

Tesla i stallen? Jeg leide av en privatperson, som møtte meg og overrakte bilen. Blander du med div. bilkollektiver? På Nabobil kan man i teorien leie av naboen ;)

Ingen brikke i bilen, og ingen SuC dit jeg skulle. 1100,- for et døgn er også ganske rimelig, blir dårlig butikk for utleier å inkludere lading da. Sjekket først vanlige bilutleiere men det startet på 3500,- for en kjip Toyota Auris. Betaler heller 1/3 for å leie en Tesla ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Roger Moore skrev (43 minutter siden):

Og derfor legger en all funksjonaliteten i bilen sånn at du bare plugger i kabelen og så skjer resten av seg selv. Trenger ikke noe kort du kan miste.

Enig i at det er en bedre løsning, men det vil ta lang tid før vi kommer dit. De fleste biler på markedet støtter ikke denne løsningen. Og man må fortsatt registrere kortet sitt hos de aktuelle leverandørene, akkurat som med brikke. Da synes jeg ikke de 2-3 sekundene ekstra for å bruke brikke er et stort problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (20 minutter siden):

Enig i at det er en bedre løsning, men det vil ta lang tid før vi kommer dit. De fleste biler på markedet støtter ikke denne løsningen. Og man må fortsatt registrere kortet sitt hos de aktuelle leverandørene, akkurat som med brikke. Da synes jeg ikke de 2-3 sekundene ekstra for å bruke brikke er et stort problem.

Det er her jeg sliter litt med TU. De burde ha fokus på hvorfor standardene som allerede finnes for dette, og som stadig flere elbil Opeler støtter ikke påbys implementeres. Det finnes både ladeoperatørene og bilprodusenter som har dette implementert i sine løsninger, så hvor er presset fra TO og andre for å sy siste rest sammen?

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (2 timer siden):

Tesla i stallen? Jeg leide av en privatperson, som møtte meg og overrakte bilen. Blander du med div. bilkollektiver? På Nabobil kan man i teorien leie av naboen ;)

Ingen brikke i bilen, og ingen SuC dit jeg skulle. 1100,- for et døgn er også ganske rimelig, blir dårlig butikk for utleier å inkludere lading da. Sjekket først vanlige bilutleiere men det startet på 3500,- for en kjip Toyota Auris. Betaler heller 1/3 for å leie en Tesla ;)

Sorry, blandet med Bilkollektivet. Nabobil er jo som du skriver, privat utleie, litt som AirBNB.

Var jo god pris mot Aurisen, som vel var ågerpris på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...