Gå til innhold

Brenning av DVD og CD samtidig.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk dvd-brenneren min i dag (NEC ND-2500). Det går helt fint og brenne dvd'er, men når jeg bruker både den og min Plextor 48/24/48A så begynner det og gå tregt. Bufferen til dvd-brenneren er nede i 15% av og til, men bufferen til cd brenneren er på 98% som normalt. Jeg brenner på 4x dvd og 48x cd. CD-brenneren står som Secondery master og DVD-brenneren er Secondery Slave. Det jeg brente lå på samme harddisk. Hvordan bør jeg koble det for å få optimal ytelse?

Systemet mitt er: Asus A7N8X-Deluxe, XP2500, 1GB 3200 RAM, 2 x Seagate 7200 120GB og 2 x WD 7200 120GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CD-brenneren står som Secondery master og DVD-brenneren er Secondery Slave. Det jeg brente lå på samme harddisk. Hvordan bør jeg koble det for å få optimal ytelse?

Master blir prioritert... så om du kobler om, er det CD brenneren som får problemet. Problemet oppstår fordi begge brennerne står på samme IDE kabel/port, og en IDE kabel/port har begrenset båndbredde, samt at de ikke klarer å sende til to stasjoner samtidig.

Hvis du kjøper en ekstra IDE kontroller og setter enten CD eller DVD brenneren på den, slik at de står på hver sin IDE kabel, vil nok problemet forsvinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...