stigeredoo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hola. Kjærsten min har kjøpt seg en pc med integrert skjermkort på hovedkortet, men desverre er det ikke tv-ut på dette, noe hun har lyst på.. Er det en billig måte å få seg en tv ut på uten å måtte kjøpe nytt skjermkort? På forhånd takk for svar stig. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Det finnes som ekstrautstyr til noen hovedkort, f.eks. til Asus A7N8X-VM til kr 159. Men det har hun vel ikke? Hvilket hovedkort har hun? Hvis det er APG spor i PCen, så koster jo ikke de enkle AGP kortene særlig mye. Og hvis du først kjøper kort med TV utgang, sørg for at det har s-video utgang (ser ut som PS/2 tastaturkontakt). Det gir best bilde. Et Radeon 7000 kort til 273 kr ruinerer ikke de fleste..., men jeg ville dog kjøpt noe litt bedre. Lenke til kommentar
stigeredoo Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Takk for svar! Hun kjøpte en pc fra Multicom.. Husker ikke hvilket merke det var på hovedkortet, men greia er at skjermkortet er bygd inn i hovedkortet.. Er 64 ddr skjermkort, men husker ei hva det heter.. (og jeg sitter i Uk og hun i Norge) Dessuten var hovedkortet uten agp port (!) ble overrasket da jeg så det. Men det finnes kanskje ikke noen annen løsning enn å kjøpe et pci skjermkort..? Tenkte meg at det var et type pci kort med svideo ut bare.. Hmm.. stig. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg tror likevel det enkleste er å kjøpe et nytt grafiikkort, i PCI utgave. Det Radeon 7000 AGP kortet jeg nevnte får man i PCI utgave også, men noe dyrere: Radeon 7000 PCI til kr 337. Jeg aner ikke hva slags kompetanse din kjæreste har, men det er i utgangspunktet ikke så vanskelig å få til: 1. Avinstaller gamle skjermdrivere. 2. Sett i nytt PCI kort. Bios burde selv oppdage dette kortet. 3. Koble skjermen til det nye kortet. TV utgangen tester dere senere. 4. Installere de driverne som fulgte med. Integrerte skjermkort er som regel utrolige dårlige, de eneste unntakene er nForce baserte hovedkort, de har grafikkbrikker som tilsvarer GF2 MX eller litt bedre. Ikke konger dette heller, men virker til enkel spilling. Voila! Lenke til kommentar
stigeredoo Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Takk for svar,, prøver nok dette da jeg stikker hjem til påske! stig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå