mfb Skrevet 22. desember 2021 Del Skrevet 22. desember 2021 Hei. Har et lite problem, at vasken min lekker. Vet ikke hva som er galt, men antar at jeg må bytte rør og pakning under vasken? Vil forhøre meg her før jeg engasjerer dyr rørlegger, om dette er en quickfix jeg kan gjøre selv:) 22959ACD-8771-4100-99DF-22FD660B3C2B.mov Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. desember 2021 Del Skrevet 22. desember 2021 Ser ut som om det lekker rundt pakningen på undersiden av "sluket", rett under vasken. Skru løs skruen i sluket, og ta ned delene, inkl pakningen. Rengjør alle flater, både på vask, deler og pakning, og skru det sammen i samme rekkefølge som det var. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. desember 2021 Del Skrevet 22. desember 2021 Som regel holder det å ta det fra hverande for å rengjøre. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 22. desember 2021 Del Skrevet 22. desember 2021 (endret) Når du tar s̶e̶l̶e̶n̶e̶ delene fra hverandre bør du også sjekke at det ikke er/begynner å bli tett i rørene videre. Hvis pakningen(e) har begynt å sprekke opp bør den/de også skiftes, ser de OK ut kan du med fordel smøre de med Armaturfett for å sikre at det blir så tett som mulig. Når du skrur til igjen bør du ikke bruke makt og skru til alt du kan men heller skru til det blir motstand og så en halv omdreining til. Hvis det fremdeles lekker kan du skru en halv omdreining til. Hvis du finner at én eller flere av pakningene bør skiftes kan du finne slike hos din lokale rørlegger, MegaFlis, BilligVVS mfl. Endret 28. desember 2021 av NoBo Damn autocorrection Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå