TX200 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Har tenkt å kjøpe nytt (evt brukt) digicam så , fra før så har jeg et Kodak DC-215 som har gjort nytten sin hittil - men er ikke fornøyd med fokus/makro, batteri kapasitet. Jeg har sett litt på Olympus C5050 og E-10 (brukt), har også vurdert Fuji S5000 - men denne har fått så dårlig omtale så her er jeg litt usikker. Jeg har vel egentlig ikke behov for 10x zoom og video funksjoner, men det er jo litt gøy med slike muligheter hvis de fungerer bra - noe som ikke alltid er tilfelle. Kameraet vil primært bli brukt til pc/web. Størrelse og vekt er ikke så viktig, men batteri kapasitet er et avgjørende punkt. Har vel ikke behov for en dullion megapixel da bildene stort sett skal på web, men heller et kamera som tar skarpe bilder under de fleste forhold. Budsjett er rundt 5000kr. Noen som har erfaring med de ovennevte modellene og kan komme med en anbefaling? Med digital hilsen Tom Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Har selv et Olympus C740 UZ med 10x zoom og koselige greier. Det er semiprofft (kan stille inn alt selv, men du kan også velge "auto" og bare knipse ivei) , zoomen er god , og bildekvaliteten bedre enn noe annet kamera jeg har sett til den prisen. Batterikapasiteten er også godt over midt på treet, jeg klemte ut 1100 bilder på CR-3V batteriene som fulgte med, og litt over 800 med fire 1300mAh oppladbare billigbatterier. Hadde jeg gått for et par 2100mAh batterier av litt bedre kvalitet tror jeg nok man hadde klart å skvise på et par bilder til. Jeg har bare et eneste ankepunkt på dette kameraet og det er at minnebrikkene er så pokkers dyre. Tror www.akam.no har en test av det hvis du leter. Edit: Ser nå at minneprisene har sunket til akseptable verdier (20% billigere for et 128MB xD-kort siden jeg kjøpte sent i høst). Kameraet har også sunket betraktelig i pris. Endret 9. januar 2004 av Tacritan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå