Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Helfoliering med vanlig folie eller PPF?

Sa95

Anbefalte innlegg

Hei, bestilt tesla model 3 som skal leveres snart. Forhørt meg med forskjellige detailing angående pris og produkter. Den ene som jeg synes var interessant forklarte at PPF er ganske dyr og at man heller burde helfoliere med vanlig folie, deretter ta det av eller helfoliere med en annen farge om 3-4 år. 22k for helfoliering og PPF med Xpel godt over 40k, som betyr at jeg sannsynlig må delfoliere for å få ned prisen til rundt 20k. 

Jeg har lite erfaring med sånt og må si at det frister egentlig å ha en helt annen farge på bilen en periode, deretter bytte om 3-4 år. Men hva er deres erfaringer? Anbefaler dere PPF eller kan det være lurt å helfoliere? 

Er det noen andre aktører dere anbefaler utenom de som er listet på tesla owners club?

Takk for alle tips og råd! :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke peiling på hvem de lister opp på Tesla owners club, der har jeg ingen planer om å bli medlem.

Selv brukte jeg Scandinano til å legge lakkbeskyttelsesfilm på min forrige bil, folka er flinke og serviceminded. Det negative med de er at de holder til i Drammen.

Prisen der var vel ca 40k for Hexis Bodyfence som de brukte da jeg fikk foliert bilen i 2018, det var forresten ingen som helst tegn på at folien var dårlig/slitt da jeg solgte bilen i høst.

Lenke til kommentar
On 12/22/2021 at 8:46 AM, Snylter said:

Jeg har ikke peiling på hvem de lister opp på Tesla owners club, der har jeg ingen planer om å bli medlem.

Selv brukte jeg Scandinano til å legge lakkbeskyttelsesfilm på min forrige bil, folka er flinke og serviceminded. Det negative med de er at de holder til i Drammen.

Prisen der var vel ca 40k for Hexis Bodyfence som de brukte da jeg fikk foliert bilen i 2018, det var forresten ingen som helst tegn på at folien var dårlig/slitt da jeg solgte bilen i høst.

Jeg forstår. Jeg har I utgangspunktet lyst på en enkel beskyttelse, men synes det blir litt mye å betal. 10% av bilen verdi på foliering. Derfor synes jeg at en helfoliering med vanlig fargefolie til 20k er greit. 

Er det noe grunn til at du ikke vil være medlem der? Finnes det andre som tilbyr noe bedre enn tesla owners club? 😊 

5 hours ago, onkel_jon said:

Ppf gis som regel med 10 års garanti og men ja er dyrt, nå er farge valget på model 3 ganske labert, mye hvite biler som kjører rundt.

Så ville vurdert å ta vanlig folie hvis man vil skille seg ut litt.

Ja akkurat, men har du eller noen andre erfaring med Involve! Wrap it up? 

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Sari95 said:

Jeg forstår. Jeg har I utgangspunktet lyst på en enkel beskyttelse, men synes det blir litt mye å betal. 10% av bilen verdi på foliering. Derfor synes jeg at en helfoliering med vanlig fargefolie til 20k er greit. 

Er det noe grunn til at du ikke vil være medlem der? Finnes det andre som tilbyr noe bedre enn tesla owners club? 😊 

Klart, er det så billig bil forstår jeg problematikken. Bilen jeg brukte det på er en bil der det ikke utgjorde en plagsomt stor andel av kjøpssummen.

Tesla-gjengen er ikke så interessant, det er en produsent med for meg fullstendig uinteressante, kjønnsløse og sjelløse biler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...