Tarzan93 Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 Hei! Jeg har nå en variabel spotprisavtale, vurderer sterkt å binde meg i 3 år, selv om det er lenge slik at jeg betaler 90 øre kwt. Jeg er student og har derfor ikke så mye penger at jeg kan betale de helt syke strømprisene som er nå. Er der flere som har bindet seg til fastpris avtale, som aldri har hatt det før? Hva anbefaler dere? Skal jeg holde ut å håpe på at regjeringa legger et tak på hvor mye de kan prise strømmen til oss i Norge? Eller skal jeg binde meg til 3 års fastprisavtale å betale 90 øre per kwt? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 Tre år er lenger tid enn jeg hadde turt å binde meg. For et år siden var jo prisene rekord-lave. Hvordan de er om et år eller tre er det ingen som vet. Samtidig så vet du hva du betaler for strømmen hver dag ved å binde deg til 90 øre/kWt. Så kort fortalt så vil du sannsynligvis ikke spare penger på det, men du vil slippe stresset rundt strømsjokk og hvilke tider på døgnet du skal bruke strøm og ikke. Jeg liker forutsigbarhet, så når denne galskapen roer seg på våren kommer jeg nok til å gå over til fastpris igjen. Dessverre gikk min forrige fastprisavtale ut i november. Så jeg gikk fra 44,90/kWt til et par kroner 😮 1 Lenke til kommentar