Sindre Rudshaug Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 Kamerat hadde karantene til lørdag 11.12 etter positiv coronatest mandag 06.12. Lørdag 18.12 tester han positivt på to hurtigtester, søndag 19.12, 8 dager etter at karantenen var over, testet han på ny positiv på PCR-test. 8 dager etter at regelverket sier at han ikke smitter, har han altså fortsatt en virusmengde som slår ut. Han har IKKE blitt smittet etter første runde 06.-11.12. Hva betyr dette opp mot de 6 dagene som er regelverket? Har man lov å teste seg på nytt utenfor huset mens man sitter i karantene eller må man vente til karantenetiden er over? Smittevernkontoret ringer ikke, så han får ingen avklaring fra dem. Lenke til kommentar
Baron12 Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 Jeg fikk beskjed om å holde meg isolert i den periode som jeg var smittefarlig (5 dager). Jeg måtte være feberfri, og ha god allmentilstand i minst to dager etter isolasjon var ferdig. Før jeg kunne ikke treffe andre mennesker, altså minimum 7 dager karantene. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 Måtte selv bare ha null feber etter de fem dagene. Ingenting mer. Følte meg fin i fin form! Man kan teste positivt lenge etter infeksjon uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå