Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal skille meg,trenger råd å veiledning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja er felles barn i bilde og vi er enige hvem som skal ha minsten å alle er enige heldigvis.Vi er venner så det blir et pent brudd,men sårt likevel er det jo for oss begge,tar jo ikke lett på det så klart selv om vi vet det er til det beste.Han vil jo alltid være min beste venn uansett å der er vi så enige.Han sa til meg"Å folk lurer på hvorfor det er krig i verden"?? Så hvorfor krangle?? Vi har jo vært ilag siden vi var i 20 årene så vi har levd halve livet sammen,men jeg vet hva jeg ikke orker mer av å kjærlighet er dødd ut  og ja har prøvd det har jeg,men jeg sliter med meg selv også,ikke alle tar hensyn til det.Nok er Nok nå vil jeg skilles,vise at jeg kan klare meg helt selv å slippe å føle meg som en slave i eget hjem.Jeg må få lov å tenke på meg selv og min helse å mine behov som ikke blir dekket.Har vært ulykkelig så lenge nå,nå orker jeg rett å slett ikke mer. Skulle gjort det for mange år siden,men da tørte jeg ikke,jeg var livredd for å si sannheten,men utrolig nok gikk det mye bedre enn forventet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Først søker man om separasjon. Etter at man har bodd fra hverandre i minst et år, søker man om skilsmisse. Dersom dere er enige om alle sider av bruddet, kan dere selv skrive en avtale som dokumenterer dette. Kan være lurt å bestille time hos en advokat, som kan hjelpe dere med utformingen av denne, slik at dere ikke avtaler noe som er i strid med lover og regler.

Lenke til kommentar

Men siden det er felles barn i bildet, må dere innom familievernkontoret først for å få etablert en formell avtale der og få med en erklæring. Denne erklæringen og samværsavtalen må leveres sammen med søknaden om separasjon til statsforvalteren. Ellers som zanta skriver, men merk at det kommer noen forkynnelsespapirer i posten og med klagefrist. Disse klagefristene er nok bare en rest fra tidligere for så lenge minst en av dere har søkt og levert med papirene fra familievernkontoret, så er det ingenting å klage på heller (manglende underskrift fra en part vil bare trenere prosessen, men ikke stoppe den)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...