Gå til innhold

Mangler adapter til kunstig juletre


Anbefalte innlegg

Har et kunstig juletre hvor man plugger en sånn liten svart boks i veggen for at det skal lyse. Selve boksen er koblet til treet via en ledning jeg har tilgjengelig. På selve ledningen står det

30Vdc 7.5W

450 x 3.2V/0.064W

Jeg antar at jeg må ha en boks som passer beskrivelsen ovenfor men jeg kan absolutt ingenting om strøm. Blir sittende å google på diverse online butikker men aner ikke hva jeg må ha. 

Er mye skriking og hyling her inne nå så flott om noen kunne hjelpe 😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sikkert du får tak i akkurat dette adapteret.

Prøvde faktisk i dag å få lys i noen juletrelys med et adapter fra en utendørs lyslenke, men ingen reaksjon på det.

Sikkert enklere å kjøpe et nytt sett med lys

Noe slikt kan jo funkgere. Adapteret vil nok koste minst like mye om du finner det

https://www.clasohlson.com/no/Northlight-juletrebelysning/p/36-6737

 

Lenke til kommentar

Slike jultrelys er ofte laget på en slik måte at dem har feks. i ditt tillfelle trolig 10 led pærer koblet i serie og disse igjen er koblet i parallel med hverandre. Derfor må du ha 30V for å lyse opp hele lenken. 

Med så mange led lys så kan man bruke vesentlig tynnere kabler også når spenningen høyre. Altså billigere å lage. 

Fiks heller juletrebelsyningen selv. Selv bruker jeg 5V led string med RGB som jeg styrer via app. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...