mouldycurtain Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Har et kunstig juletre hvor man plugger en sånn liten svart boks i veggen for at det skal lyse. Selve boksen er koblet til treet via en ledning jeg har tilgjengelig. På selve ledningen står det 30Vdc 7.5W 450 x 3.2V/0.064W Jeg antar at jeg må ha en boks som passer beskrivelsen ovenfor men jeg kan absolutt ingenting om strøm. Blir sittende å google på diverse online butikker men aner ikke hva jeg må ha. Er mye skriking og hyling her inne nå så flott om noen kunne hjelpe 😅 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Ikke sikkert du får tak i akkurat dette adapteret. Prøvde faktisk i dag å få lys i noen juletrelys med et adapter fra en utendørs lyslenke, men ingen reaksjon på det. Sikkert enklere å kjøpe et nytt sett med lys Noe slikt kan jo funkgere. Adapteret vil nok koste minst like mye om du finner det https://www.clasohlson.com/no/Northlight-juletrebelysning/p/36-6737 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) Slike jultrelys er ofte laget på en slik måte at dem har feks. i ditt tillfelle trolig 10 led pærer koblet i serie og disse igjen er koblet i parallel med hverandre. Derfor må du ha 30V for å lyse opp hele lenken. Med så mange led lys så kan man bruke vesentlig tynnere kabler også når spenningen høyre. Altså billigere å lage. Fiks heller juletrebelsyningen selv. Selv bruker jeg 5V led string med RGB som jeg styrer via app. Endret 22. desember 2021 av Bjerknez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå