FenrisC0de Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Okay, jeg satt multiplier på 11 og FSB på 200.. altså har jeg overklokket min xp2800+ til xp3200+.. høres bra ut? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jepp klarer du da å kjøre rammen på 1:1 altså synkront med cpu så gjør du det enda bedre da kjører rammen på 400 (3200) Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 ok, hvordan finner jeg ut det? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Det skal vere noe som heter cpu fsb/dram ratio, der er det flere valg som feks . by spd- 3/3- 3/4 osv prøv å sette den på 3/3 eller 4/4 bare at tallene er like lagre og start opp klarer den ikke dette går du i bios og setter den tilbake der den stod Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 okay, burde ikke de kjøre synkront fra før? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Nei ikke om de står på "by spd" da velger maskinen selv det" beste "alternativ Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 tusen takk for hjelpen, jeg tester det i morgen tidlig jeg skal gi lyd fra meg.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Bare hyggelig, skulle maskinen låse seg så husk å trykk tre-fire ganger på oppstartsknappen så kommer den men da med std setting i bios om ikke det skulle nytte bruker du clear cmos den står ved batteriet på hk, les i brukermanualen men hus må du bruke den skal strømmen vere AV Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg har tenkt og overklokke min CPU, men jeg min ram er bare PC2100..Jeg har hørt noe sted at hvis rammen ikke er så rask kan jeg ikke overklokke?? Inne i bios er det en som heter ram divider ,eller lignende,denne skal stå på by spd ,eller 1.1 .Du finner den ofte denne på samme side som fsb ,multiplier osv,ivertfall på Abitkort. Enten er jeg blind eller uoppmerksom,hvilket hk er det du har? Off topic:godt å se an det er en tråd folk hjelper i,og ikke bare slenger dritt ,for deretter å henvise til feks klokke guide.Det er 100 ganger enklere å ta de første skritta med direkte spørsmål og direkte svar.Guidene er ok,når du har lært detaljene og viktigeste basic. Folk har også ansvær for egen læring,å bruke guiden,men vi kan vell hjelpe litt i riktig retning.Og når det er en som har vist til en guide,så holder det med han,vi trenger ikke 19 til,vist dere ikke er interesert i å svare,så kan dere drite i å poste. EKS:1 EKS:2 Her var det gjentagelser,og jeg tok han ene litt,og jammen sjerpet han seg Jeg vet hva dere mener ,men alt med måte. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Har ingenting imot å hjelpe om jeg kan, bare hyggelig det. Vet ikke hvor mange timer jeg har brukt på det her på forumet i tillegg får jeg stort sett daglig flere PMèr og henvendelser på MSN, desverre er det ikke alt jeg kan hjelpe med men gjør så godt jeg kan. Vi må vel alle lere å krype før vi kan gå Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 kan bare velge mellom "auto" og "by spd"... ?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 ok om du velger by spd får du ikke da frem flere valg, tror det Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Nei, ikke så vidt jeg kan se, det står "select Auto for best preformance" til høyre Men jeg ser ikke så mye annet... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Sorry, okay, når jeg valgte by SPD, så kunne jeg velge fra 50% og opp til 100%, og evnt opp til 200% Så hva gjør jeg for å få minnet til å kjøre synkront med CPU`en, altså få minnet opp til 3200 så vidt jeg har skjønt.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 OK, ser det kortet har et annet biosoppsett enn Abit så jeg er litt usikker her, men regner med at her er noen som har akkurat det kortet som kan hjelpe. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 okay, kan noen hjelpe? plz!! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 okay, kan noen hjelpe? plz!! Mener forsatt den skal stå på by spd,da vil minne kjøre på det de er sertifisert for,og da vill ikke dette stoppe deg når du klokker med multiplier. rett meg vist jeg tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå