Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i halsen uten andre symptomer

Gjest 8d27e...669

Anbefalte innlegg

Gjest 8d27e...669

Hey.

De siste 10 dagene har jeg hatt veldig vondt i halsen ved svelg, matspising og generelt. 

Jeg har ikke noen andre forkjølelsesymptomer og lignende. Kan det være streptokokker uten feber ol? Livredd for at d er no mer alvorlig i form av kreft eller hiv eller no

G25

Anonymous poster hash: 8d27e...669

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er mandlene som er problemet, kan det hjelpe å gurgle noe desinfiserende. Som fluorvann/munnvann og la det slippe nedover i halsen til mandlene. Sørg for å hvile nok. Går det ikke over, bør du nok få antibiotikabehandling av halsbetennelse (om det er det).

Lenke til kommentar

Høres sannsynlig ut med streptokokker. Jeg hadde i sommer en streptokokkinfeksjon, med hvitt belegg som på bildet som det Skandinav postet her. Det at det gjorde vondt å svelge, men ikke noe hoste, ikke tett nese. Fikk riktignok feber etterhvert, så selv om du ikke har feber nå så kan det være det kommer etterhvert.

Behandlingen er å først og fremst å hvile seg gjennom det, og lindre evt ubehag slik at man får i seg næring. Man kan få antibiotika for moderate til alvorlige halsbetennelse i og med at streptokokker skyldes bakterier, men som regel er det tilstrekkelig å bli frisk av seg selv. 

Masse god bedring!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...