Gjest 8d27e...669 Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Hey. De siste 10 dagene har jeg hatt veldig vondt i halsen ved svelg, matspising og generelt. Jeg har ikke noen andre forkjølelsesymptomer og lignende. Kan det være streptokokker uten feber ol? Livredd for at d er no mer alvorlig i form av kreft eller hiv eller no G25 Anonymous poster hash: 8d27e...669 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Hvis det er mandlene som er problemet, kan det hjelpe å gurgle noe desinfiserende. Som fluorvann/munnvann og la det slippe nedover i halsen til mandlene. Sørg for å hvile nok. Går det ikke over, bør du nok få antibiotikabehandling av halsbetennelse (om det er det). Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Som regel er det neppe så alvorlig som kreft eller HIV. Det er nok mest katastrofetenkning. Det går jo en del grums på denne årstiden, så det er vel mest sannsynlig noe i den retning. 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Gjest 8d27e...669 skrev (2 timer siden): Kan det være streptokokker uten feber ol? Mest sannsynlig. Ta en titt i halsen foran speilet med en lommelykt, ser det slik ut eller noko attåt, snakker vi halsbetennelse. 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Høres sannsynlig ut med streptokokker. Jeg hadde i sommer en streptokokkinfeksjon, med hvitt belegg som på bildet som det Skandinav postet her. Det at det gjorde vondt å svelge, men ikke noe hoste, ikke tett nese. Fikk riktignok feber etterhvert, så selv om du ikke har feber nå så kan det være det kommer etterhvert. Behandlingen er å først og fremst å hvile seg gjennom det, og lindre evt ubehag slik at man får i seg næring. Man kan få antibiotika for moderate til alvorlige halsbetennelse i og med at streptokokker skyldes bakterier, men som regel er det tilstrekkelig å bli frisk av seg selv. Masse god bedring! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå