SiS_6326 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 lurer på om det går an å koble to forsterke slik at den ene tar seg av fronthøyttalerne og den andre tar seg av bakhøyttalerne... har to surroundforsterkere og 4 store høyttalere. tenkte å gjøre det fra en dvd spiller eller fra dataen.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Normalt sett ville vel dette være en mindre god løsning. Jeg kan ikke helt forestille meg hvordan du skulle brokoble to surroundamper - hva du ville få ut av det, eller om det ville vært mulig. Du kan bruke en amp til frontene på normal måte, og bruke den andre til bakhøyttalerne, og koble dem på frontkanalene på ampen. Så kan du koble den ene ampen til frontutgangen på dvd/lydkort, og den andre til surr.utgangen. bfisk Lenke til kommentar
Brannbil Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hvis du mener at du skal ha "to" forsterkere og begge har tilkobling til to høytalere sånn at du lager en "surround" utifra DVD/PC, så heter ikke det brokobling. Brokobling er når du kobler to forsterkere i "serie" med hverandre sånn at du får to utganger men opptil 4 ganger så høy effekt! Forsterkeren bør normalt være under 4ohm hvis brokobbling skal tas i bruk, så det er oftes "spessielle" forsterkere som kan brokobles som har mere en 2 utganger til høytalere! Blir veldig mye brukt i biler!! Bare så det er sagt Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Så kan du koble den ene ampen til frontutgangen på dvd/lydkort, og den andre til surr.utgangen. bfisk Jeg går utifra at dette er det du ønsker og ikke egentlig brokobling. Eneste fordel som jeg ser her er at strømforsyningene til forsterkerne blir mindre belastet (hele effekt brukes mot kun 2 kanaler), så du får kanskje bedre lydkvalitet og/eller mer watt ut fra høttalerpar som er koblet til hver av disse. Edit: dobbel quote Endret 9. januar 2004 av DidzisK Lenke til kommentar
SiS_6326 Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 ja... er det jeg mener ja...er ikke helt inne på uttrykkene som brukes... men tor jeg bare skipper det prosjektet, ble for mye stress:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå