Sa95 Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Hei! Jeg er på leiting etter elbil med budsjett 400-550k. Vi er et par og kjører stort sett på veier 60-110km/t , sjeldent opp til hytter og fjell, så ikke behov for 4x4. Viktigste for meg er mest mulig rekkevidde, men setter selvfølgelig pris på kvalitetsfølelse. Det blir min første elbil, så håper på best mulig opplevelse 😊 Setter pris på alle tips! Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Tesla Model 3 LR. Den har 614 km rekkevidde. Lenke til kommentar
Sa95 Skrevet 19. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2021 21 hours ago, Dassen said: BMW i4 Hmm, jeg så på konfigurator. Går ganske kjapt over 550 hvis man skal ha rattvarme blant annet 😂 21 hours ago, FrihetensRegn said: Tesla Model 3 LR. Den har 614 km rekkevidde. Det var den første jeg tenkte på, men model 3 er å se overalt. Personlig syns jeg den ser litt for avrundet for min smak. Ser på Polestar 2 long range single motor med. Oppgitt 510-540km, men mer realistisk er 400km. Da er model 3 long range til nesten samme pris et bedre valg.. Vanskelig detta. Noen andre som har kloke valg/tips? 😊 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Tesla Model 3 er vel det åpenbare valget. Men sjekk ut Bjørn Nyland sine videoer på youtube, han har testet de fleste biler. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Hvis du ikke trenger 4x4 så har du mach-e med bakhjuls trekk og stort batteri skal klare over 600 1 Lenke til kommentar
Yamaha-R1 Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Til den prisen ville jeg nok valgt Kia ev6. Da får du en topp utstyrt bil med lang rekkevidde, rask lading samt jeg tror du også får klemt inn 4x4. 3 Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Kia EV6, uten tvil til den prisklassen. Du får ganske bra speccet bil til ca 520 000 med bakhjulsdrift. Lynrask lading med 800 volt-system, lekker eksteriør og Kia er generelt kjent for lavt forbruk på elbilene sine. 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 32 minutes ago, Abiden said: Kia EV6, uten tvil til den prisklassen. Du får ganske bra speccet bil til ca 520 000 med bakhjulsdrift. Lynrask lading med 800 volt-system, lekker eksteriør og Kia er generelt kjent for lavt forbruk på elbilene sine. Vel man bør høre med leverandør ang leverings tid, hørt flere som sier at man får bil i 2023 når man bestiller idag Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 onkel_jon skrev (2 timer siden): Hvis du ikke trenger 4x4 så har du mach-e med bakhjuls trekk og stort batteri skal klare over 600 Ville vært litt forsiktig, da de har tilbakekalt Mach-E både fordi batteriet ikke takler nedoverbakker, og det ble oppdaget feil ved sikkrhetsbeltene også. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Abiden skrev (2 timer siden): Lynrask lading med 800 volt-system Det er nok mer markedsføring enn noe annet, dessverre. Det er ikke slik at det helt magisk blir mye raskere. Lenke til kommentar
Sa95 Skrevet 20. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2021 Takk for alle svar! Da ble det model 3 long range! 😊 Finnes det fortsatt insentiver /rabatter man kan benytte eller er det slutt på det de siste årene? 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Polestar og mustang mach E etter min mening. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 Sari95 skrev (11 timer siden): Takk for alle svar! Da ble det model 3 long range! 😊 Gratulerer! Godt valg! Sari95 skrev (11 timer siden): Finnes det fortsatt insentiver /rabatter man kan benytte eller er det slutt på det de siste årene? Det er fortsatt mva-fritak. Og generelt avgiftsfritak. Ingen vektavgift, og ingen effektavgift, etc. Generelt halv bomavgift, men det kan variere endel rundt i landet. Samme på ferger mener jeg. Og service- / vedlikeholdsutgifter er en liten brøkdel av eksosbiler. Lenke til kommentar
Sa95 Skrevet 21. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2021 1 hour ago, Hanhijnn said: Gratulerer! Godt valg! Det er fortsatt mva-fritak. Og generelt avgiftsfritak. Ingen vektavgift, og ingen effektavgift, etc. Generelt halv bomavgift, men det kan variere endel rundt i landet. Samme på ferger mener jeg. Og service- / vedlikeholdsutgifter er en liten brøkdel av eksosbiler. Takk! 😊 Jeg tenkte litt på registreringsår. Var innom tesla forhandler og fikk tilbudt en 2021 model 3 som ankommer Norge neste uke. Da jeg spurte om hvilken årsmodell den regnes som så er det fortsatt 2021, selv om vi snart er i 2022. Jeg lurer da på hvor mye det påvirker salgsverdi i framtiden, at den snart er "ett år gammel" modell 🤔 Spiller årsmodell stor rolle, i det helhetlige bildet? Lenke til kommentar
koots Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 Årsmodell har vel ofte lite å si for Tesla, har ikke hørt om noen forskjeller på 2022 vs 2021 Model 3. Ved kjøp/salg av bruktbil filtrerer man vel gjerne på årstall for førstegangsregistrering og kjørelengde uansett? 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 (endret) Registreringsdato er viktigare, og Tesla opererer ikkje med årsmodellar på same måte som mange andre merker, så det betyr ikkje stort. Endret 21. desember 2021 av Zeph 1 Lenke til kommentar
Sa95 Skrevet 21. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2021 3 hours ago, Zeph said: Registreringsdato er viktigare, og Tesla opererer ikkje med årsmodellar på same måte som mange andre merker, så det betyr ikkje stort. Registreringsdato blir innenfor 2021, skal evt hente neste onsdag Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 Sari95 skrev (5 timer siden): Jeg tenkte litt på registreringsår. Var innom tesla forhandler og fikk tilbudt en 2021 model 3 som ankommer Norge neste uke. Da jeg spurte om hvilken årsmodell den regnes som så er det fortsatt 2021, selv om vi snart er i 2022. Jeg lurer da på hvor mye det påvirker salgsverdi i framtiden, at den snart er "ett år gammel" modell 🤔 Spiller årsmodell stor rolle, i det helhetlige bildet? Registreingsår spiller liten rolle for Tesla. De oppgraderer og utvikler bilene sine i hele bilens levetid, sålangt det lar seg gjøre. Uten at du må inn på noe verksted for å få den nye programvaren. Bare når/hvis det krever ny hardware også. Så ingen grunn til å tenke mye på reg.år. Alle biler har verditap i sammenheng med alder, og det slipper selvfølgelig heller ikke Tesla utenom. Men ikke i samme grad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå