Gjest [email protected] Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Ny teknologi til tross – Helse-Norge trenger økt bemanning Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Pensjonsalderen må opp til 70, minst. Helst til 75. Lenke til kommentar
Selvstendigsaas Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Roger moore: Det er helt feil å tro at løsningen er å bare kaste mer penger på bålet. Vi må faktisk innse at offentlig sektor skal ikke sysle med alt mellom himmel og jord. Kutt ut alt tullet de holder på og la de fokusere på det som skulle være deres kjerneoppgaver, nemlig: forsvar, utdanning, sykehus, brann, politi og nødvendig infrastruktur (veier, vann/avløp og elektrisitet) . Resten er bare et pengesluk som ikke gavner noen, hverken de som blir tvunget til å betale for det eller de som tror at de gjør en kjempe viktig jobb. 1 Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Selvstendigsaas skrev (15 minutter siden): Roger moore: Det er helt feil å tro at løsningen er å bare kaste mer penger på bålet. Vi må faktisk innse at offentlig sektor skal ikke sysle med alt mellom himmel og jord. Kutt ut alt tullet de holder på og la de fokusere på det som skulle være deres kjerneoppgaver, nemlig: forsvar, utdanning, sykehus, brann, politi og nødvendig infrastruktur (veier, vann/avløp og elektrisitet) . Resten er bare et pengesluk som ikke gavner noen, hverken de som blir tvunget til å betale for det eller de som tror at de gjør en kjempe viktig jobb. Hvordan er min løsning å kaste penger på bålet? Lenke til kommentar
Selvstendigsaas Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Øker man pensjonsalderen så generer dette flere skatteinntekter, samtidig som man frigjør staten fra dens pensjonsforpliktelser. Forpliktelser som ikke er noe annet enn å betale tilbake et lån fra arbeidstakere. Dvs staten får enda mer penger de kan kaste bort. Lenke til kommentar
CarstenS Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Pga ny teknologi, sliter jeg nå med at betjene 1000 pasienter, hvor før dette kom klarte 2100. Lenke til kommentar
NERVI Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) Jeg tror det er en bedre løsning å gjøre folk yrkesklare til de er 20-22 år. Det vil jo ogsåbeholdre dagens pensjonsalder. Endret 21. desember 2021 av NERVI Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Hva? Var det ikke en perfekt løsning likevel å ansette hundrevis av direktører (med feite direktørlønninger), samtidig som helseforetakene måtte skjære ned budsjettene med hundrevis av millioner? Hørtes da ut som en vinneroppskrift for meg.... (ironivarsel) 3 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Det er mildt sagt provoserende som ung å få beskjed om at man som gammel skal klare seg selv samtidig som skattebyrden i Norge er relativt tung. Hvis jeg får betale inn etter hva det ser ut til at jeg får ut av dette systemet så blir det null problem for meg å kjøpe tjenestene. Produksjonen fra staten står ikke ift innbetaling. Påtide med slanking. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå