Gå til innhold

Simkort for eldre alarmstasjoner?

Anbefalte innlegg

Jeg har et eldre komunikasjonssystem som ikke fungerer med et simkort jeg fikk fra onecall til tross for at de fortalte meg at disse skulle fungere med 2G-systemer. Finnes det noen andre operatører som har slike kort som kan brukes til slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onecall bruker Telia sitt mobilnett. Jeg ville prøvd noen som leverer i Telenor sitt nett da de sånn jeg har forstått det fremdeles har best støtte for 2G. Mobilabo-selgere sier vel omentrent hva det måtte være for å få kapret deg som kunde, så slik må du vel sjekke selv heller enn å ta det for god fisk.

Du har f.eks Happybytes og Talkmore som operatører i Telenor-nett.

Edit: 2G kommer til å bli utfaset etterhvert uansett så du kjøper deg nok bare litt tid med å gå i Telenornett, så en kan jo vurdere å evt oppgradere trådløs-komponenten i alarmen.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (3 timer siden):

Jeg har et eldre komunikasjonssystem som ikke fungerer med et simkort

Hvor gammelt vil -eldre- si? I tillegg til det som vidor skriver: Får/har du noen indikasjon på at systemet har kontakt med SIM-kortet? Ikke PIN-kode problem? Etter spec så skal SIM-kort støtte både 5V, 3V og 1.8V men om kortet ikke støtter eks. 5V og systemet opererer på den voltstyrken så sier det seg selv at det ikke går.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...