TeoBro55 Skrevet 17. desember 2021 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg har en Rieju MRT 50 som går tregere både på toppfart og akselerasjon. Den starter alltid første kick og alt er fint helt til jeg kommer opp i typ 4.-6. gir hvor motoren stopper opp som om den ikke får noe bensin. Den gjør sånn av og på når jeg tar gassen fra rundt 75-100% i de girene. Også når den ligger på en 2000-3000 rpm og jeg tar gassen på maks skjer det samme (noe som ikke pleide å skje). Jeg har et bilde av tennpluggen. Noen som vet? Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Blandingen er feil, tennpluggen skal være nøttebrun. Når den er så hvit som det der så tyder det på at den får for lite bensin. Et tips vil være å sjekke forgasserjusteringen og eventuellt også dysen. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Hvis den har gått som den skal før, uten at du har gjort noen endringer motormessig, så ville jeg ha gått over hele forgasseren. Med den bensinen vi har nå er det et stort problem at man får avleiringer om ting står en stund. Dette kan føre til (delvis) tette kanaler, dyser etc i forgassere... Lenke til kommentar
TeoBro55 Skrevet 18. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2021 Jeg fikk endelig fikset det med å skru luft mix skruen inn 1,5 gang helt inn til høyre. Den føles kjempe responsiv og rask i både bakker og alt. Høres ut som og lukter som den gamle 2 takteren igjen. Egentlig sykt at den ikke har blitt skjært enna da jeg har ligget på 7k rpm med en så lean mix. Takker for hjelp : ) Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 (endret) Er helt klart at du har for liten dyse på den, er dysen som bestemmer bensinmengde fra ca 75-100%. Standard at blandingskrue er skudd ut en og en halv omdreining. Hva har du gjort med motoren før, eller har den vært slikt hele tiden? Eller at forgasser trenger rens Endret 18. desember 2021 av Sirheadly Lenke til kommentar
TeoBro55 Skrevet 18. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2021 Jeg har ikke gjort noe som helst med motoren, ingen deler eller noe. Har renset forgasseren for en måned siden helt inn og ut. Ikke skrudd på noe. Alle deler inkludert dyse/forgasser er org. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå