Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan kaste terasse bord?

Anbefalte innlegg

Impregnert trevirke skal ikke brennes hjemme siden det avgir giftige stoffer. Avfallsforbrenningsanleggene har flere ulike filtre i serie for å fange opp og behandle dette så svineriet ikke slipper ut i atmosfæren.

At noen brenner som miljøsvin og til fare for egen og andres helse har jeg null sympati for. Uansett om det brennes ute eller i peisen. Det er det dårligste "argumentet" jeg har hørt på lenge, som forsvar for at en til skal gjøre noe like dumt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (51 minutter siden):

Det blir fortsatt ikke en kubikk, men mindre det er snakk om søppelsekker.

Trådstarter skriver "fredig med trasse arbeid i sommer men jeg har små stykker (15-25 cm) av impregnert trasse bordmed all sannsynlighet så er dette snakk om rent avkapp etter bygging av eigen terrasse.

Forkorrtinga cm står for centimeter. Det hender seg at nokon også forkortar kubikkmeter til cm som då er den engelske forkortinga for cubic metre, men på norsk skal ein vel eigentleg bruke forkortinga km for kubikkmeter men då blir det igjen blanda saman med kilometer. Derfor er den einaste godkjente forkortinga for kubikkmeter m³ nettopp for å unngå slike forvirringar.

Å her legge seg på den forståinga av at trådstartar som privatperson har meir enn enn eit lastebillass med "små stykker av impregnert trasse bord" er å gjere seg vrang med vilje.

Lenke til kommentar
peterjohn skrev (2 timer siden):

Jeg ikke har mye, kanskje runt en cubic meter eller mindre men jeg kan kjøre dem til avfallsmottak stasjon. 

The Avatar skrev (15 minutter siden):

Trådstarter skriver "fredig med trasse arbeid i sommer men jeg har små stykker (15-25 cm) av impregnert trasse bordmed all sannsynlighet så er dette snakk om rent avkapp etter bygging av eigen terrasse.

Forkorrtinga cm står for centimeter. Det hender seg at nokon også forkortar kubikkmeter til cm som då er den engelske forkortinga for cubic metre, men på norsk skal ein vel eigentleg bruke forkortinga km for kubikkmeter men då blir det igjen blanda saman med kilometer. Derfor er den einaste godkjente forkortinga for kubikkmeter m³ nettopp for å unngå slike forvirringar.

Å her legge seg på den forståinga av at trådstartar som privatperson har meir enn enn eit lastebillass med "små stykker av impregnert trasse bord" er å gjere seg vrang med vilje.

Du må lese mer enn bare førsteposten. 

Lenke til kommentar

Jeeze, som folk absolutt skal kverulere da.

Ok, så har ikke trådstarter norsk som morsmål, så du må faktisk lese et par av postene mer enn én gang for å skjønne dem. Men gjør du det så er det ganske klart at TS har en anseelig mengde avkapp av impregnerte terrassebord. 

Dette er avfall som skal kastes som impregnert tre på godkjent avfallsmottak. Det er faktisk ikke så mye mer å diskutere.

13 minutes ago, The Avatar said:

Forkorrtinga cm står for centimeter.

Og det er litt irrelevant når trådstarter spesifikt skriver "cubic metre" rett ut.

Lenke til kommentar
  • Hårek endret tittelen til Hvordan kaste terasse bord?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...