Gjest c2b76...73c Skrevet 15. desember 2021 Del Skrevet 15. desember 2021 TLDR... For noen år siden kjøpte jeg en leilighet med en venn (B), og slik som ofte skjer i en slik situasjonen gikk dette skeis. I mitt tilfelle hadde/har min venn en psykisk sykdom som endte med at jeg ble anklaget for ting som ikke stemmer, og etter 18 år fikk jeg beskjed at jeg ikke var ønsket i livet til vedkommende lenger. Greit nok. Da vedkommende ikke ville snakke med meg skaffet B seg en advokat og overdragelse av leilighet +++ gikk via denne. I mai ble min del av leiligheten overdratt til B. Derfor ble jeg litt irritert da jeg i november plutselig ble spammet med meldinger fra borettslaget via et program/app. Jeg har aldri hørt om denne appen før, og det er tydelig at borettslaget nettopp har tatt den i bruk. Borettslaget er knyttet til en større aktør, så da jeg etter en uke ble lei av å motta meldinger om snømåking og søppel, logget jeg inn for å avregistrere meg (Jeg tenkte det kanskje bare var en glitch i systemet). Da oppdaget jeg at jeg fremdeles sto oppført som eier av leiligheten, og at jeg hadde tilgang til mailadresse og telefonnummer til B. Nå har jeg såpass vett i hodet at jeg ikke kommer til å kontakte vedkommende. Jeg ser at B bruker samme mail og telefonnummer, selv om vedkommende har gjort alt i sin makt for å "gjemme seg" for personopplysningssøk (det er ikke første gang B har anklaget andre for å være uten etter å ødelegge livet til han/henne). Jeg syntes uansett dette var høyst ukomfortabelt og tok med en gang kontakt med aktøren for å gi beskjed at jeg ikke lenger sto som eier, og at jeg ikke ønsket å motta meldinger fra de. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte sende informasjon til dem om at jeg ikke lenger sto som eier, da de ikke kunne hente denne opplysningen selv fra kartverket. Jeg ga så beskjed videre til advokat. Men så falt jeg tilbake igjen på at jeg føler fremdeles nå at jeg har fått tilgang til noe jeg aldeles ikke burde ha sett. Tar jeg helt feil her, eller har aktøren brutt personvernet til B? TLDR: Jeg har tilgang til email og telefonnummer til noen som ikke ønsker meg i livet sitt og har blokkert meg i alle kanaler. O.T: Jeg ser selvsagt for meg skrekkscenarier der jeg hadde vært en psykopatisk eks som faktisk var ute etter å ødelegge livet til B. Da hadde det vært jævlig kjipt om jeg plutselig hadde tilgang til telefonnummeret til vedkommende. Med litt IT kunnskap er det en del man kan gjøre med både telefonnummer og mail om man kjenner de godt nok... Men så har jeg fryktelig god fantasi, og derfor plager dette meg en del. Anonymous poster hash: c2b76...73c Lenke til kommentar
Gjest 9054d...588 Skrevet 15. desember 2021 Del Skrevet 15. desember 2021 Hvis du fortsatt står oppført som eier har de handlet i god tro, her er det den reelle eieren og advokat som har driti seg ut. Anonymous poster hash: 9054d...588 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. desember 2021 Del Skrevet 15. desember 2021 Så lenge eier har samtykket til at informasjonen ligger ute på innloggingssidene, og overdragelsen ikke er meldt inn til forretningsfører, så har nok både borettslag og app-leverandør sitt på det tørre her. Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 15. desember 2021 Del Skrevet 15. desember 2021 Har du betalt gebyr for eierskifte til borettslag/forretningsfører? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå