Gå til innhold

UniFi Switch Lite USW-Lite-8-POE strømforsyning

Janak

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg la inn en større ordre nettbutikken til Unifi og fikk nettopp levert utstyret. I ett svakstrømsskap hadde jeg planlagt å bruke en Ubiquiti UniFi Switch Lite USW-Lite-8-POE.

Størrelsen på switchen er perfekt, men strømforsyningen er gigantisk. Denne får rett og slett ikke plass i skapet der utstyret skal stå. Den er på størrelse med en 65w Apple lader for å ha noe å sammenligne med.

Noen som har tilsvarende switch som bruker en mindre fysisk mindre strømforsyning/adapter?

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

Endret av Janak
Endret litt på teksten så det skulle være tydelig at det er den fysiske størrelsen på adapteret som er utfordrende.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret. Jeg var utydelig i forhold til utfordringen.Jeg er innforstått med at den skal levere ganske mye strøm, men utformingen på den gjør at den bygger veldig mye i dybden. 

Jeg har god plass i skapet ellers, men altså begrenset plass i dybden. Enkleste løsningen er sikkert bare å lage en skjøteledning på 10cm som har en 90 graders støpsel i ene enden og stikkontakt i den andre…. 

Endret av Janak
Lenke til kommentar

bilde?  Jeg vet ikke helt om jeg forstår hvordan den strømkladden er utformet.

Det mest vanlige på små (ca 8 porter) PoE switcher er ekstern strømforsyning med størrelse og utforming som en kraftig laptop-lader.  Dvs en nokså avlang boks som er en del tykkere enn høyden på switchen, med ledning inn og ut i hver sin kortende.  Hvis det er en slik som skaper trøbbel for deg så spørs det om det finnes noen gode alternativer.  Neste skritt blir innebygd power men da vokser switchen til 1U tykkelse.

EDIT:  Ah, tror jeg forstod problemet nå. Kladden er beregnet for å stå i stikkontakten?  Da kan det tenkes at det er bedre med en switch der strømforsyningen har ledninger i begge ender.  Det tror jeg følger med nesten alle andre PoE-switcher i denne klassen.  Har et par ZyXEL GS1900-10HP med slike, som ett eksempel.

Endret av bmork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...