Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Infiniti q50

Anbefalte innlegg

Har kommet over en Infiniti q50 diesel 2017 mod som fremstår nærmest som ny. Veldig lav km stand og fullstendig strøken. Dog er Infinti er svært smalt merke i Norge og derfor er jeg noe skeptisk. Er det noen som har erfaring med dette merke? Hvordan er de teknisk, få tak i deler, kostnadsnivå osv?

Prisen er med tanke på utstyrsnivå, km stand og antall hester meget lav. Men på sikt kan jo bilen bli dyr allikevel hvis priser på deler og service er høy, kvaliteten lav og muligheten for videresalg liten.

Alle tips og tanker mottas med takk 🙂

Endret av sviskekompott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Infiniti er del av Nissan-konsernet og er sånn sett konsernets ‘Premium/luksusmerke’ på samme måte som Lexus er Toyotas, Audi er hos VAG (VW) etc. Tipper at Infiniti og Nissan er 85% (95%?) like delemessig så Nissans forhandlernett burde kunne ta både service og skaffe deler.

Antar bilen du ser på er bruktimportert og da har den kanskje ikke ‘Norgespakke’ med eks. varmeseter, dieselvarmer etc. DAB+? At det er et ‘ukjent’ merke påvirker prisen negativt så om du får den rimelig nå, blir nok opplevelsen tilsvarende og kanskje verditapet enda større enn et mer kjent merke når du skal selge igjen.

Lenke til kommentar

Kvalitetsmessig vil jeg tro de er bra, med tanke på at Nissan står bak. De ble solgt nye i Norge i ca 3 år, 2016 - 2019, før Infiniti besluttet å trekke seg ut av Vest-Europa. Hvordan deletilgangen er vet jeg ikke, men vil anta det er greit å få tak i via utenlandske nettsider. Men du må nok regne med å la bilen stå litt dersom du trenger "kritiske" deler. 

Men fin bil, ga litt Lexus-vibber. Litt "japansk" interiør, men fint nok. Virket ganske rimelig med tanke på hva du får. Liker biler det ikke er så mange av og som skiller seg litt ut.

Lenke til kommentar

Kul bil! Elsker folk som velger noe annet enn en av de fem vanlige bilene vi selger i Norge. Vil tippe deletilgangen er grei via Nissan, selv om de neppe lagerfører så mange deler. Driftsikkerhet er nok på nivå med Nissan ellers (altså god), og vil tippe følt kvalitet er høyere enn snittet. 

Ang. deletilgang. Jeg har selv en 1989 Mazda 323, som også har svært begrenset deletilgang her i landet, men mazda-forhandlere kan skaffe omtrent hva som helst, og det kommer som regel i løpet av noen dager. Så det hadde ikke bekymret meg nevneverdig. Og så er det jo ingen problem å bestille selv fra utlandet heller :) 

Lenke til kommentar

Hei og takk for alle svar. Bilen er stilig å se på og helt strøken. Dog er det en bruktimport. Lurte på å foreta en liten testkjøring til helga. Pratet med den lokale Nissan butikken for å høre ang service og priser på deler, men de hadde aldri hatt en slik bil inne til service eller rep. Så de måtte undersøke litt .

Det som trekker ned på bilen bortsett fra at den er svært sjelden, er lyden fra maskinen. Relativt mye støy og noe vibrasjoner forplanter seg i hele bilen. Maskinen kommer fra Mercedes. Skal jeg kjøpe den, må jeg få den billig 😉 

Har tidligere hatt en Lexus is200 for mange år siden. Her var det også en utfordring med deler. Prisen var høy hvis man gikk for originale. De siste årene har det endret seg. 

Lenke til kommentar

Spiller det noen rolle om det er bruktimport? Du har jo uansett ikke garanti på bilen i og med det ikke er noen forhandlere av merket i Norge.

Dersom motoren er fra Mercedes så er det nok 2,1-literen og ikke en 2,2. Det er i alle fall en solid motor som også ble brukt av Mercedes på samme tidspunkt, men den var ikke av de mest stillegående på markedet. Var nok samme motor med høyere effekt jeg hadde i min 2016 C250d, men støydempingen er nok en god del bedre i MB. Vibrasjoner merket jeg ikke noe særlig til, men der spørs det jo også hva bilprodusenten har gjort. Morsomt at Mercedes nå bruker motorer fra Renault i de minste utgavene, mens Infiniti brukte MB-motor :)

Hvordan virket hjuloppheng etc.? Merket du mye til slag og lyder fra understellet, eller var det godt dempet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...