Natrisha Skrevet 14. desember 2021 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg har en 2008 1.4 16v Polo Cross. Har nettopp byttet regreim, vannpumpe og dynamoreim osv på verksted. Da jeg fikk den tilbake bemerket de at den gikk dårlig på tomgang og da hadde de tatt en diagnose på den for å se om det kom opp noen feilkoder men det gjorde det ikke. Jeg har hatt litt problemer med kupeviften så den står på halv styrke når jeg stopper bilen og starter derfor når jeg starter bilen så jeg har ikke lagt merke til at bilen fusker på tomgang. Nå derimot gjør jeg jo det! Den går helt fint på rett over 1000 omdreininger når den er kald. Når den er varm derimot og går på ca 800 så går den og putrer og rister… Dro tilbake til verkstedet og tok kompresjonstest og byttet plugger. Komp var bra men den fusker like mye ennå. Forslag til hvor jeg skal begynne å feilsøke? Har hatt drn et par mnd bare og den har gått 167000. Forrige eier sa den hadde hatt service på 158000. den virker « freskere» på motorveien etter regreimbyttet så den går greit sånn sett. Veldig glad for svar da jeg ikke har lyst å bruke masse penger på ting som ikke hjelper😊 Lenke til kommentar
jamesjulebrus Skrevet 14. desember 2021 Del Skrevet 14. desember 2021 20 minutes ago, Natrisha said: Jeg har en 2008 1.4 16v Polo Cross. Har nettopp byttet regreim, vannpumpe og dynamoreim osv på verksted. Da jeg fikk den tilbake bemerket de at den gikk dårlig på tomgang og da hadde de tatt en diagnose på den for å se om det kom opp noen feilkoder men det gjorde det ikke. Jeg har hatt litt problemer med kupeviften så den står på halv styrke når jeg stopper bilen og starter derfor når jeg starter bilen så jeg har ikke lagt merke til at bilen fusker på tomgang. Nå derimot gjør jeg jo det! Den går helt fint på rett over 1000 omdreininger når den er kald. Når den er varm derimot og går på ca 800 så går den og putrer og rister… Dro tilbake til verkstedet og tok kompresjonstest og byttet plugger. Komp var bra men den fusker like mye ennå. Forslag til hvor jeg skal begynne å feilsøke? Har hatt drn et par mnd bare og den har gått 167000. Forrige eier sa den hadde hatt service på 158000. den virker « freskere» på motorveien etter regreimbyttet så den går greit sånn sett. Veldig glad for svar da jeg ikke har lyst å bruke masse penger på ting som ikke hjelper😊 vært en del problemer med coil på disse, ikke alltid de setter feilkode heller. å setter de feilkode så er det misfire som kommer opp. du kan prøve å dra ut kontakt til coil 1 å se om den stopper eller det blir endring i turtall, å så sette i kontakt igjen å gjøre samme på 2,3,4. der turtall ikke endrer seg er mest sannsynlig coil gåen. da vil den gå elendig på tomgang. mener at coil hos mekonomen verksted ligger på ca 1900kr om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Natrisha Skrevet 14. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2021 Tusen takk! Da skal jeg forsøke det😊😊 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå