Fromthemountain Skrevet 14. desember 2021 Del Skrevet 14. desember 2021 (endret) Hei! Skulle henge opp en hylle og boret derfor 2 hull på 8 mm til gipsankere. På hull nr 2 fant jeg derimot en stender bak gipsplatene som gjør at gipsankeret ikke har mulighet for å ekspandere. Det er dog et stort hull (diameter 8 mm, dybde 43 mm. Dvs gjennom 2 gipsplater og en del av stenderen) igjen som jeg likevel ønsker å bruke til å henge opp hyllen. Har dere noen forslag ? Skulle jo gjerne benyttet stenderen bak for å få ordentlig feste, men da må jeg vel ha en eller annen plug for å fylle opp hullet? Endret 14. desember 2021 av Fromthemountain Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. desember 2021 Del Skrevet 14. desember 2021 Er det trestender så holder det med treskruer, men må skrues i midten på stenderen. For å fylle igjen så kan en bruke sparkel. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. desember 2021 Del Skrevet 14. desember 2021 (endret) Hvorfor ikke bare bruke hullet? Godt nytt at det er stender, så slipper du å feste hyllen i gips. Endret 14. desember 2021 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. desember 2021 Del Skrevet 14. desember 2021 Putt i en 8mm plast murplugg i hullet og skru fast med en litt lang skrue. Lenke til kommentar
Verm Skrevet 14. desember 2021 Del Skrevet 14. desember 2021 Som andre er inne på er stendere fine å feste ting i. Det går med metallstendere også, men ikke dra til for mye for da spinner skrua bare rundt og sitter dårlig. Om du har litt sparkel eller fug så kan det være greit å fylle igjen litt med dette. Det kan også være mulig å skru i fugen hvis den får tørke skikkelig og det som skal festes ikke veier så mye. Det finnes også noen "plasterplug" som kan brukes, men har ingen erfaring med disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå