Gå til innhold

Zoe fikk null stjerner. Nå vil Renault ta grep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var kjipt av Renault. Noe TU burde gitt litt mer spalteplass er vel airbagene? Tidligere modeller har hatt airbag som beskytter hodet til fører og passasjer men den er fjernet. Og når det kommer i tillegg til dårlige kollisjonstester og sidekollisjon da skjønner man at de har brukt sparekniven. Dette var pinlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
KjeRogJør skrev (4 timer siden):

De har bygget biler lenge, og har hatt anledning til å ta mange grep. Hvor er de når de ikke tar grep...i dvale?

Renault er et merke jeg har null forventninger til. De bilene (problemene) jeg har sett har ikke overbevist meg. "Jalla" på fransk.

Vel, For 2mnd siden hadde Tesla Model S og Zoe to ting til felles. 5 stjerner i euroNCAP.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Først og fremst har Renault sovet i timen! De har laget mange modeller med utmerket sikkerhetsscore de siste årene men nå har de åpenbart ikke fått med seg siste oppdateringen av testen. Eller kanskje de så for seg å pensjonere Zoe nå? Signalene fra Renault har tydet på at Zoe nå snart er ferdig og at det nå er nye elektriske megane som gjelder.

En åpenbar quick-fix er å legge det sikkerhetsutstyret som tross alt er med på de dyrere modellene til på *alle* varianter av Zoe. Da burde 3 stjerner være innen rekkevidde. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (5 minutter siden):

Først og fremst har Renault sovet i timen! De har laget mange modeller med utmerket sikkerhetsscore de siste årene men nå har de åpenbart ikke fått med seg siste oppdateringen av testen. Eller kanskje de så for seg å pensjonere Zoe nå? Signalene fra Renault har tydet på at Zoe nå snart er ferdig og at det nå er nye elektriske megane som gjelder.

En åpenbar quick-fix er å legge det sikkerhetsutstyret som tross alt er med på de dyrere modellene til på *alle* varianter av Zoe. Da burde 3 stjerner være innen rekkevidde. ;) 

Alle som har en bilmodell gående så lenge har vel sovet i timen, men det er ikke så mye økonomi i elbiler foreløpig, og da tyner man ut levetiden .

 

Lenke til kommentar

Når var det de egentlig tok grep? Var det da de degraderte sikkerheten?

Det står neppe på evner, men heller på vilje. Hadde en gang en Laguna, en "hel kommode" av skuffelser.

Smarte ideer, men en håpløs kvalitet i mere krevende miljø.

Å tilbringe netter ute under en bil er ikke SÅ ettertraktet.

Det er meget sjelden å se Renaulter som har rukket å bli gamle, de dør tidlig.

Jeg tipper de kommer til å holde på "tradisjonene", de er for "gjerrige" på kvaliteten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (8 timer siden):

Nok et billig "shot" mot Tesla, helt uprovosert. At du gidder...

Tror du ser spøkelser på høylys dag. Poenget mitt er at dersom bilen ikke hadde blitt testet nå, så hadde den fremdeles vært en av markedets sikreste småbiler biler, og dersom andre modeller som burde vært skiftet ut hadde vært testet, så hadde de kanskje ikke hatt så høy status lengre. Denne testen viser med andre ord ikke hvor dårlige Renault er til å bygge biler, men hvor fort utviklingen går. Hvilket er en bekreftelse på hva jeg har skrevet tidligere, til stort protest fra enkelte. Man kan ikke drive å oppgradere biler i evigheter. Av og til må man starte fra scratch.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
KjeRogJør skrev (7 timer siden):

Når var det de egentlig tok grep? Var det da de degraderte sikkerheten?

Det står neppe på evner, men heller på vilje. Hadde en gang en Laguna, en "hel kommode" av skuffelser.

Smarte ideer, men en håpløs kvalitet i mere krevende miljø.

Å tilbringe netter ute under en bil er ikke SÅ ettertraktet.

Det er meget sjelden å se Renaulter som har rukket å bli gamle, de dør tidlig.

Jeg tipper de kommer til å holde på "tradisjonene", de er for "gjerrige" på kvaliteten.

Tja, jeg kjenner flere som har Renaulter som er både 50 og 60 år gamle, og Renault har kvaliteter, bla rustbeskyttelse som gjør dem i stand til å overleve lenge. At nordmenn ha en tendens til å kaste rustfrie franske biler, mens de driver å ristsveiser gamle Toyotaer i årevis er en annne sak, men det har ingenting med bilens kvalitet å gjøre.

Lenke til kommentar
1 hour ago, AL123 said:

Tja, jeg kjenner flere som har Renaulter som er både 50 og 60 år gamle, og Renault har kvaliteter, bla rustbeskyttelse som gjør dem i stand til å overleve lenge. At nordmenn ha en tendens til å kaste rustfrie franske biler, mens de driver å ristsveiser gamle Toyotaer i årevis er en annne sak, men det har ingenting med bilens kvalitet å gjøre.

Billigere med rustsveising enn å bytte motor og div andre deler. Franske biler har ofte mye feil, spesielt på elektronikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Wisd0m skrev (2 timer siden):

Håpløst holdning at man selger grunnmodeller uten sikkerhetsutstyr som redder liv. Da burde de heller fjerne grunnmodellen.

Det kan man jo si, men "grunnmodellen" er storselgeren i endel syd-europeiske markeder. Så den kommer neppe til å forsvinne, men de kan bare fjerne den fra de skandinaviske markedene i hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse 50 og 60 år gamle Renaulter er vel veteraner som har hatt flaks i "ungdommen."

På de veiene jeg kjører finnes de i allefall ikke.

På den Lagunaen knelte bakstillingen,

med torsjons fjæring. Motorfestet røk en gang jeg slet på dårlig brøytet vei, og ødela overføringene til driften på forhjulene.

Bremseveskebeholderen hadde ikke støtte så den røk ved tilkoblingen.

Det var stadig slike drittfeil som jeg aldrig har opplevd på en Toyota.

Har forstått det slik at Toyota er en kjedelig bil for noen, men den alternative spenningen med ting som stadig ryker er jeg ingen fan av. Ellers takk.

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (14 minutter siden):

Franske biler har ofte mye feil, spesielt på elektronikk.

Franske biler hadde ofte mye feil, spesielt på elektronikk.

Sånn er det slett ikke lenger. Evig eies kun et dårlig rykte, heter det vel. Men vi kan vel heller forholde oss til nåtidens virkelig verden, eller?

Lenke til kommentar

Renault har blusset opp og forsvunnet flere ganger. Tviler på  at de har mange

fornøyde kunder, når de forlater merket gang på gang.

De er gode og kjøre, har snedige løsninger innvendig, men burde kanskje vert bygget av noen andre...

Merket ble etablert i 1898 så de kan sikkert bedre, hvis de vil. De har tross alt 123års erfaring.

Endret av KjeRogJør
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...