Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Neiiii mer nedstengning ???

Gjest 24783...21c

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest aae2a...b72

Jeg synes det er superkjipt for samfunnet som helhet og for alle de som sliter enten pga manglende jobb, mentale utfordringer, få kabalen til å gå opp med små barn eller annet. 

Men sånt rent personlig for min egen del så er jeg veldig glad. Sliter selv med å finne balansen mellom å være sosial og være med på ting og det å si nei for å ta vare på min fysiske og mentale helse (har en sykdom som gjør det fysisk slitsomt å gjøre selv den minste ting som f.eks å gå ut til bilen og kjøre noe sted samt er såpass introvert at jeg trenger mye alenetid etter å ha vært sosial).

For meg var det derfor en stor lettelse at dette valget ble tatt fra meg og jeg ikke trenger å forholde meg til det. Nå kan jeg slappe av med hjemmekontor og ordne til jul her hjemme uten å tenke på julebord, diverse avslutninger, være sosial før jul osv. 

Anonymous poster hash: aae2a...b72

Lenke til kommentar
Gjest 060dc...d4b

Jeg er dritlei av fulle jævler som skal drite seg ut på byen hver eneste helg som bare lager kvalme
Jeg er dritlei av alt for mange biler på veien når jeg skal til jobb
Jeg er dritlei av folk generelt.

Nedstegning av landet for at halve befolkningen ikke skal dævve av corona = Ja takk
Da kan jeg også sitte i fred og ro hjemme å nye tilværelsen

Anonymous poster hash: 060dc...d4b

Lenke til kommentar

Akkurat som forventa egentlig, latterlig å åpne opp rett før julebord sesongen starter. Kanskje de burde ha fortsatt med testing på grensen og karantene for reiser utenfor europa. Og nå skal vi få en dose til så om noen måneder kommer trolig ny variant, da trenger vi nok enda en dose, blir en evig rund dans.

Lenke til kommentar
Gjest 24783...21c

Isolasjon og ensomhet … trodde jeg endelig vi skulle slippe det. Er så jævla demotiverende. Bare lyst å legge meg og sove til sommeren. Misunner de som sover hele vinteren. 

Anonymous poster hash: 24783...21c

Lenke til kommentar
14 hours ago, Guest 060dc...d4b said:

Nedstegning av landet for at halve befolkningen ikke skal dævve av corona = Ja takk
Da kan jeg også sitte i fred og ro hjemme å nye tilværelsen

Du vil nok endre oppfattning når økonomien kollapser som følge av dette. Eller når matprisene stiger med 2X, 4X eller mer, og flere varer forsvinner fra hyllene. Vær veldig forsiktig med hva du ønsker!

Lenke til kommentar

Jeg blir så oppgitt når jeg leser i kommentarfelt at «Dersom vi alle er flinke og følger reglene, kan vi snart leve som normalt igjen!»

NEI! Det kan vi IKKE!

Vi levde som normalt i nesten to måneder, og nå er vi nesten to år tilbake i tid. Dersom konsekvensen å leve normalt betyr at tiltakene gjeninnføres, kan vi ikke «snart leve som normalt».

Nå må folk snart skjønne at normalen ikke kommer tilbake med dagens "brems i det uendelige"-strategi. Det er ikke en exit-strategi, det er bare midlertidig (eller kanskje permanent?) brannslukking.

På nøyaktig samme tidspunkt i fjor trodde vi at vi skulle få leve normalt igjen. Det gjør vi helt sikkert på denne tid neste år også. Kjekt å være optimist, men en dag slår nok realitetene inn.

Endret av Fibonacci
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest aae2a...b72 skrev (16 timer siden):

Jeg synes det er superkjipt for samfunnet som helhet og for alle de som sliter enten pga manglende jobb, mentale utfordringer, få kabalen til å gå opp med små barn eller annet. 

Men sånt rent personlig for min egen del så er jeg veldig glad. Sliter selv med å finne balansen mellom å være sosial og være med på ting og det å si nei for å ta vare på min fysiske og mentale helse (har en sykdom som gjør det fysisk slitsomt å gjøre selv den minste ting som f.eks å gå ut til bilen og kjøre noe sted samt er såpass introvert at jeg trenger mye alenetid etter å ha vært sosial).

For meg var det derfor en stor lettelse at dette valget ble tatt fra meg og jeg ikke trenger å forholde meg til det. Nå kan jeg slappe av med hjemmekontor og ordne til jul her hjemme uten å tenke på julebord, diverse avslutninger, være sosial før jul osv. 

Anonymous poster hash: aae2a...b72

Det der er en ganske egoistisk holdning. For mange er arbeidsplasen med kolleger eller soale arenaer som kaffeer det eneste de har.

Gjest 060dc...d4b skrev (16 timer siden):

Anonymous poster hash: 060dc...d4b

Har du fulgt med i debatten? Det er ikke det tiltakene er til for. Begrunnelsen er kapasiteten i helsevesenet, ikke at noen ikke skal dø av et virus som er endemisk og er kommet for å bli for evig og alltid.

onkel_jon skrev (16 timer siden):

Akkurat som forventa egentlig, latterlig å åpne opp rett før julebord sesongen starter. Kanskje de burde ha fortsatt med testing på grensen og karantene for reiser utenfor europa. Og nå skal vi få en dose til så om noen måneder kommer trolig ny variant, da trenger vi nok enda en dose, blir en evig rund dans.

Med andre ord for alltid? Du er klar over at covid-19 har kommet til verden for å bli for evig og alltid og all fremtid? Viruset forsvinner ikke med stadig sigpinende og avhumaniserende tvnagstiltak; de går kanskje i dvale litt før det plutselig blusser opp igjen. Tror du virkelig at viruset vil forsvinne ved at vi stenger ned igjen nok en gang? Eller mener du at vi dermed må leve slik for allitd?

Betroz skrev (2 timer siden):

Du vil nok endre oppfattning når økonomien kollapser som følge av dette. Eller når matprisene stiger med 2X, 4X eller mer, og flere varer forsvinner fra hyllene. Vær veldig forsiktig med hva du ønsker!

Jeg tror desverre det er den absolutt siste måten for nordmenn nå å i det hele tatt forstå alvoret. Jeg leser Facebook-poster og blir helt satt ut av innstillingene folk har. Kun rop etter mer tiltak for å "bli kvitt denne coronaen" noe som aldri kommer til å skje. En del personer tenker nok at det skal bli hyggelig med nok en koselig runde med hjemmekontor til vinteren og mer tid til familien med å kose seg med Netflix-serier. Vel, den pipen vil få en annen lyd når strøm- og matpriser skyter i været, npår de må sitte med vintertøy inne og Netflix-abbonentet blir et offer i et stramt busjett og de uansett ikke kan se på Netflix når strømmen må være skrudd av utenom kontortiden; for strøm kan man bare ha på når man har hjemmekontor fordi det koster flesk. Jepp, folk bør være forsiktige med hva de ønsker, men jeg ønsker nesten en økonomisk kollaps nå fordi det er det eneste som kan få folk til å forstå at det her faktisk har en pris.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (7 minutter siden):

Blir jo litt spesielt nå som den nye omnikrom-varianten har kommet som er mye mer dødelig enn de forrige. De neste variantene kommer trolig til å knekke oss fullstendig.

Hva??? Dødeligere enn den forrige? Hvor i all verden har du det i fra? Det har ikke død ET menneske av den i selve episenteret Sør-Afrika og man har registrert ET mulig dødsdall på hele jordkloden og det var i England? Har du noen kilde eller dokumentasjon for det her er en GANSKE så drøy og ekstrem påstand. Nei, omicron er den MINST dødelige av alle covid-varianter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (22 minutter siden):

Blir jo litt spesielt nå som den nye omnikrom-varianten har kommet som er mye mer dødelig enn de forrige. De neste variantene kommer trolig til å knekke oss fullstendig.

Det er bokstavlig talt ingenting som tyder på at omikron er mer dødelig enn delta. Faktisk er det mye som tyder på at den er mindre farlig, både med tanke på sykdom og død. Virusmutasjoner fungerer normalt sett slik at jo mer smittsomt et virus er, jo mindre farlig er det.

sedsberg skrev (5 minutter siden):

Den har ekstremt mange mutasjoner. Selvsagt er den mer dødelig.

Mutasjoner ≠ dødelighet

• Liker 4
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (5 minutter siden):

Det der er en påstand fra hysterikerne i SAGE, ikke noen kilde til noe som har skjedd, og er like troverdig som dommedagsprofetiene til Gunhild Nyborg. SAGE er en gjeng med Gunhild Nyborgere og ingen autoritet i mine øyne. Jeg har lest den linken før og kommer ikke til å gidde å åpne den igjen; du må ha reelle fakta å komme med, ikke påstander og "beregninger" fra hysterikerne i SAGE. Har du noen kilder til at flere dør av omicron NÅ as we speak?

Lenke til kommentar
Kajac skrev (2 minutter siden):

Det er bokstavlig talt ingenting som tyder på at omikron er mer dødelig enn delta. Faktisk er det mye som tyder på at den er mindre farlig, både med tanke på sykdom og død. Virusmutasjoner fungerer normalt sett slik at jo mer smittsomt et virus er, jo mindre farlig er det.

Det er slik alle pandemier i verdenshistorien har tatt slutt.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (8 minutter siden):

Det er foreløpig ingen tegn til at omikron er mer dødelig enn delta, men den er langt mer smittsom slik at det på den måten kan føre til flere dødsfall. 

Det har derimot vært noen små indikasjoner på at omikron kan være litt mildere, men dette er veldig usikkert å si noe om før vi har mer data og tall på dette fra vår del av verden. Det vanlige er at virus muterer til bli mildere over tid. Det er sannsynligvis slik pandemien vil ebbe ut etterhvert - med mer immunitet i befolkningen og stadig mildere dominante mutasjoner av viruset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...