Gå til innhold

Er dette stasjonære gaming pc-oppsettet verdt det kontra andre kombinasjoner?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å spille 2560/1440ps spill på PC med ultra settings. Vil også kunne kjøre krevende spill i fremtiden, med høy fps. Skal også streame samtidig. Det jeg lurer på, får jeg bang for min buck her utifra mine forutsetninger?

CPU: Intel Core i7-11700F 8 kjerner, 16 thread, 2,5/4,9GHz

GPU: ASUS GeForce RTX3060 DUAL OC V2 12GB vRAM

RAM: Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200MHz

ASUS ROG Strix B560-A GAMING WIFI hovedkort

Corsair TX550M, 550W PSU

er dette oppsettet verdt 17000 og er dette kompenenter som passer bra med hverandre? Takk på forhånd. Prøver å få til et mid/high-end gaming oppsett uten å gå opp i 20000 samtidig som det må kjøpes på komplett. Tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med høy FPS tenker jeg du helst vil ligge over 60? Den vil klare det på de fleste spill, men kanskje vakle ned litt mot 50 for spill som Battlefield 2042 og sikkert ned mot 30-40 for Red Dead 2.

Du vil nok ligge på rundt 100 FPS når det gjelder spill som Fortnite, COD Warzone og Overwatch.

Jeg vet ikke hvor mye streaming vil dempe FPSen, jeg har aldri testet det.

Kombinasjonen ser bra ut for meg, jeg tror det er en grei pris for hva du får.

Lenke til kommentar
kasko skrev (På 13.12.2021 den 20.14):

Har du vurdert ferdigbygget pc? Da kan du nok ganske mye bedre specs for samme pris. F.eks denne. Har du kredittkort fra DNB får du 20% avslag hos power ca en gang i mnd. Da kan du få den pcen for 14400. Evt. en pc med 3080 for under 20000. 

ferdigbygget går fint så lenge alle kompenentene er optimale. rått eksempel den du viste. har du andre?

Lenke til kommentar
UtdfanR skrev (8 timer siden):

ferdigbygget går fint så lenge alle kompenentene er optimale. rått eksempel den du viste. har du andre?

Denne er nok også grei i forhold til prisen. Spesielt hvis du får brukt DNB rabatt. Lenovo T5 skal visstnok være ganske ok til å være ferdigbygget. Den mest optimale pcen får du ikke når du kjøper ferdigbygget, men akkurat nå er prisene gunstige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...