Gå til innhold

jeg har ikke håndfaste referanser

Gjest b9ec0...c12

Anbefalte innlegg

Gjest b9ec0...c12

Jeg har ikke håndfaste referanser som jeg kan gå god for. Jeg søker jobber, og vet ikke hva jeg skal si i forhold til det. En referanse er for meg en tillitsfull person. 

Har du fått jobb uten referanse?

Anonymous poster hash: b9ec0...c12

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at du ikke "kan gå god for" en referanse? En referanse trenger ikke nødvendigvis kjenne deg inngående, men bør bare kunne si noe om hvordan du fremstår over tid innen noen relevante rammer. Feks. brukte jeg arbeidsgiver som referanse da jeg skulle leie bolig for en del år tilbake, fordi jeg ikke hadde noen tidligere utleiere å bruke. Arbeidsgiver kjenner selvsagt ikke til hvordan jeg er som leietaker, men vet allikevel en del om hvordan jeg er å ha med å gjøre mer generelt.

Lenke til kommentar

du trenger jo ikke gå god for referansen, de snakker for seg selv,  en tidligere arbeidsgiver , kollega eller lærer kan være alternativer. 
om du ikke har vært i jobb før så er det jo forståelig at du ikke har referanser, men om du har jobbet en plass burde jo noen kunne si noe om deg som person, dog om de ikke har noe positivt og si om deg så er det jo verre  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...