Gå til innhold

Angrerett, må varen være ubrukt og uåpnet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er dette kjøpt på nett eller i fysisk butikk? I fysisk butikk gjelder butikkens regler for angrerett. 

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Kjøpt på nett.

Mottok varen i begynnelsen av desember.

Fredag hadde de varen over 2000 kroner billigere, og klart billigste i Norge så langt i år.

Spurte om de kunne gi meg varen til tilbudsprisen de hadde på fredag, noe de ikke var interessert i.

Så da kjøpte jeg like greit varen på nytt til billigere pris og benytter meg av angrerett på den jeg mottok først.

Dessverre er det produktnummer og serienummer printet på eksen, om ikke kunne jeg bare returnert den jeg mottar fremfor å pakke ned den første jeg fikk.

Tullete løsning. Butikk taper frakt til meg på hvitevare, og jeg taper frakt i retur. Men selv med returfrakt sparer jeg over 1000 kroner på å bytte om på forsendelsene.

Så i mine øyne burde i dette tilfellet butikken matchet egen pris de hadde en uke etter jeg handlet fremfor å igjennom alt dette styret.

 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (3 minutter siden):

Tullete løsning. Butikk taper frakt til meg på hvitevare, og jeg taper frakt i retur. Men selv med returfrakt sparer jeg over 1000 kroner på å bytte om på forsendelsene.

Så i mine øyne burde i dette tilfellet butikken matchet egen pris de hadde en uke etter jeg handlet fremfor å igjennom alt dette styret.

Butikken taper mer enn bare frakt.
De kan egentlig ikke selge varen til fullpris lengre, men de får nok lurt noen til å kjøpe den.

De kunne gitt deg avslaget og gått i null, nå går de i minus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fullstendig idiotisk. Har opplevd dette selv, og forsøkte å forklare at jeg får det som jeg vil uansett og nå er det opp til deg som jobber med kundeservice å avgjøre om du skal gjøre det på den måten som koster dere mest penger og meg mest bryderi, eller om du skal tenke utenfor det A4-arket du har fått med instrukser før du begynte i jobben.
Man kan lure på hvem som sitter hos kundeservice hos noen av disse selskapene. I hvert fall ikke økonomer, miljøbevisste eller folk som er opptatt av kundebehandling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan jo oppdatere her på gøy.

Ble oppringt av butikken da de innså at jeg faktisk hadde lagt inn en ny ordre til lavere pris og at jeg kom til å gjennomføre dette. Nå ville de kreditere meg siste kjøpet og sette ned prisen på allerede mottatt vare. Dette var jo det jeg foreslo helt fra starten av, men som de nektet på.

Uansett, det "morsomme" her er at de var for sen med å gi beskjed til lageret sitt i Danmark om å stoppe utsendelsen av ny vare, så den kom helt til utlevering hos meg før Bring forstod at denne var satt som retur av forhandler.

Dette resulterte i en ny oppringning i fra butikken. De fremstod som frekk, og mente at det var min feil at de nå fikk ett økonomisk tap ved at de ikke klarte å stoppe forsendelsen tidsnok.

Jeg tar helt avstand fra dette. Jeg ringtebog sendte e-post i forkant og forklarte situasjonen, når se ikke ville gi meg prisavslag så ga jeg beskjed om at kom til å bestille varen på nytt og bruke angrefrist på den første varen. Så at de har ombestemt seg i ettertid får de ta på egen regning

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...