UltraGimp Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 JEg har et problem med at pc'en fryser når jeg utfører grafikk/krevende-operasjoner, spill, osv.. Jeg lurer på hva dettet kan komme av. Jeg sjekket på Biosen og CPU tempen var på svimlende 58C! Kan dette være problemet? Jeg lurer også på om ADM Athlon (1Ghz) kortet mitt kan være busta? brenner de seg ikke ut med tiden? (3år) Vel, takk på forhånd, setter pris på alle svar, utenom skryt av CPU tempen Lenke til kommentar
joebush Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 CPU'en skal kunne tåle 58 grader, men dersom kabinetttempen har økt betraktelig i tillegg kan det føre til at andre komponenter i maskinen kjører på grensen. F.eks. kan temperaturen i kabinettet gjøre at, når du kjører 3d-krevende applikasjoner som spill, blir grafikktemperaturen på GPU eller minne for høy til å kunne kjøre stabilt. Dersom du i tillegg har overklokket grafikkortet er dette garantert tilfelle. Dersom du har mulighet, åpne kabinettet og prøv igjen. Hjelper dette så kan du sette inn en eller to ekstra kabinettvifter for å stabilisere systemet. Lykke til. Lenke til kommentar
JonasGab Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 det kan jo hende at det er for lite RAM eller at CPU'en rett og slett ikke yter nok! Lenke til kommentar
UltraGimp Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Nope, nok ram, eller skulle være nok 512 sdr (lal) hmm.. skal prøve å ta av kabinettet, jeg har en annen post gående på ''annet om hardware''- hivs du føler deg kallet til å hjelpe en stakkars gimp Lenke til kommentar
johanf Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 CPU'en skal kunne tåle 58 grader Tåler den ikke mere? Gjelder dette både Intel og AMD? _ johanf Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 En XP2500 tar værtfall ikke kvelden før på 90grader. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Kor finn eg temperaturen på cpu? Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Kor finn eg temperaturen på cpu? I din BIOS under CPU temp...stort sett bare på hovedkort mindre enn ca. 4-5 år gamle. Nå til dags får man også gjerne med monitor programmer som du kan bruke under windows... Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Har personlig rekord på 88 grader på en AMD 2200+, men da var den til gjengjeld noe ustabil. Så 58 grader er nok bare litt i overkant av hva som er bra. Kanskje det er resten som sliter. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Kor finn eg temperaturen på cpu? I din BIOS under CPU temp...stort sett bare på hovedkort mindre enn ca. 4-5 år gamle. Nå til dags får man også gjerne med monitor programmer som du kan bruke under windows... Med ditt nye system med AMD 64 3000+ GUllegutt, så følger det vel et monitor program (PC Alert?) med ditt MSI hovedkort. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 tempen er litt høy, men jeg tror ikke det er temperaturen som gjør dette. tror rett og slett at cpu'en din ikke er god nok. kan umulig være rammen heller. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Tempen er ikke farlig høy. Tåler opptill 75-80.. Er nok noen driver innstillinger, ta så uninstall dine skjermkort driver og installer de siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå