Gå til innhold

Telefon - liten plass - selv etter reset

^fmj

Anbefalte innlegg

Har en Honor 6, jeg tok en reset for å rydde litt opp. Men selv etter reset er det nesten ikke plass på telefonen, det forstår jeg ikke? Kun 3,5 GB ledig av 16.

11,6 GB er tilgjengelig, ifølge DiskUsage bruker System data 7,46 GB.

Før reset hadde jeg nesten avinstallert alle mulige apper, men lagringsplassen ble spist opp etter kort tid.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du bare 16 GB totalt, i 2021?????

Da er det jo ikke rart at du ikke har plass til noe. Jeg har 256 GB på telefonen min, og jeg skulle gjerne hatt mer. Har bare 10-20 GB ledig. 

Har du 16 GB, så må du bare innfinne deg med at du ikke har noe plass på telefonen din. Det er sikkert så lite at selv operativsystemet klager til seg selv internt. 

Disken brukes til systemfiler, midlertidige filer, oppdateringsfiler, flytting av RAM, osv. 

Endret av Memento scientiam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

16 GB er for lite i dag. Kan være at oppdateringer av systemet har spist opp mye av plassen. En kan ikke regne med at en mobil varer stort mer enn 4 år, så denne er nok gått ut på dato. En kan kjøpe en ny mobil for forholdsvis lite penger, f.eks denne fra Samsung koster ca 2000 nå: Best pris på Samsung Galaxy A22 SM-A226B 5G Dual Sim 4GB RAM 64GB Mobiltelefoner - Sammenlign priser hos Prisjakt

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om noen skulle komme over denne tråden og ha samme problemet.

Da jeg huket av for valget "slett intern lagring" som også sletter bilder, videoer etc. fikk jeg mer plass tilgjengelig. Siden jeg ikke har noen personlige filer på internminnet har jeg ikke huket av dette valget i reset-prosessen. Nå krympet "system data" fra over 7GB til noen hundre MB. Tydeligvis blir det en ufullstendig sletting av "system data" om man ikke velger "slett intern lagring".

Husk backup av Google Autentisering, i motsetning til tidligere ble denne nå slettet. Overrasket over at den ikke er knyttet til google-kontoen. En grei forsikring er å ha den på en annen enhet, trenger bare skanne en QR-kode for å overføre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
^fmj skrev (På 13.12.2021 den 1.20):

Har en Honor 6, jeg tok en reset for å rydde litt opp. Men selv etter reset er det nesten ikke plass på telefonen, det forstår jeg ikke? Kun 3,5 GB ledig av 16.

11,6 GB er tilgjengelig, ifølge DiskUsage bruker System data 7,46 GB.

Før reset hadde jeg nesten avinstallert alle mulige apper, men lagringsplassen ble spist opp etter kort tid.

16 GB er for lite, SD kort hjelper ikke.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (1 time siden):

Man kan fint flytte data til SD-kort så det hjelper veldig. 

Hadde en telefon med 16 GB og SD-kort, flyttet de appene jeg kunne over til SD-kortet men hver gang det var oppdatering ble appene flyttet tilbake til telefonen, gikk lei til slutt og kjøpte meg ny telefon.

Lenke til kommentar

Data som bilder, video og dokumenter kan en ha på SD-kort. Når det gjelder appene så tror jeg det er en del ulemper med å flytte de til SD-kort, det var ikke anbefalt på de fleste mobilene selv om de hadde muligheten (Dette gjelder Android 6.0 der jeg var borti dette). Kan hende det fungerer bra på denne mobilen, det vet jeg ikke noe om.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Nå er jo Android 11 begynt å bli ganske utbredt og Android 12 i ferd med å rulles ut så det har garantert skjedd endringer siden Android 6. Både på hvor mye minne som er tilgjengelig på telefonen og hvordan man kan "kaste rundt" data. 

Jeg hører på mye musikk og Tidag har iallefall null problemer med at musikken ligger på minnekortet på Android 11.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...