Redaksjonen. Skrevet 12. desember 2021 Del Skrevet 12. desember 2021 – Vaktmestrene sitter på en gullgruve Lenke til kommentar
fiskeskjaer Skrevet 12. desember 2021 Del Skrevet 12. desember 2021 Overraskende at det var 2 løsninger her. Burde både vært anerkjent som bruker og bli gitt opplæring skulle man tro. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2021 Del Skrevet 12. desember 2021 Mine erfaring med to digitale vaktmestersystemer som brukes i kommuner er at disse først og fremst er tidkrevende å mate med info på riktig måte. Det koster nødvendigvis penger som ikke er like lett synlig i regnskapene som lisenskostnader. Tagging av filer og brukertilganger er et ganske nitidig arbeid. Det skal sies at jeg ikke har noe erfaring med disse systemene ut over mating av info. Ellers så bekymrer det meg litt at slike idiotsikre FDV-systemer som gjør mye tankearbeid for vaktmesteren og serverer akkurat de riktige vedlikeholdsrutinene på riktig tid, gjør at disse kan jobbe uten å tenke, noe som på sikt setter folk i en slags zombie-modus. Systemene bør ikke ta bort for mye av tankearbeidet. Det må være rom for intuisjon og tilpasninger som bryter med systemene, når det er behov for det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå