Odd R. Valmot Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 TEST: Stor radiolyd i liten pakke Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Hm, interessante opplysninger. Må si de fortjener å lykkes, når de har vist så stor vilje til å ta ansvar. Det er sånne ting jeg ønsker og forbinde med norsk kvalitet. Jobb gjerne frem adaptere til hjemme hifi også, med blåtann, skjerm som en smarttelefon, og, eller for bruk fra telefonen også. Kjenner at patrioten i magen rører på seg nå. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) Trenger radioer beregnet for bad.. Er elendig utvalg der ute av det.. Måtte lage min egen radio (via Karadio) får å få noe som spillet av automatisk når den fikk strøm fra lysbryteren til badet. Funket flott det, men nå har jeg flyttet og stikkontaktene på badet i nyboligen går ikke på lysbryteren, så jeg må vel begynne på nytt med noe som oppdager bevegelse eller lys.. Er det virkelig ikke ett marked for folk som vil ha musikk når de dusjer som slår seg av når de er ferdig? Endret 11. desember 2021 av Complexity 2 Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 12. desember 2021 Del Skrevet 12. desember 2021 (endret) KjeRogJør skrev (15 timer siden): Hm, interessante opplysninger. Må si de fortjener å lykkes, når de har vist så stor vilje til å ta ansvar. Det er sånne ting jeg ønsker og forbinde med norsk kvalitet. Jobb gjerne frem adaptere til hjemme hifi også, med blåtann, skjerm som en smarttelefon, og, eller for bruk fra telefonen også. Kjenner at patrioten i magen rører på seg nå. Utfordringen var billig produksjon i Asia av det som skulle vært et premium produkt. Matkedsført med Pinell of Norway…. Det er bra at de tok ansvar for fadesen. De skulle imidlertid ha produsert i Norge. Og det bør de gjøre fremover. Har for øvrig Pinell GO+. Endret 12. desember 2021 av TorHansen Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 Ja, radioer for spesielle miljøer er det lite av. Baderom / dusjradio er en variant. Flere vantette radioer for friluft, hage, og arbeidsplass etc. Eller for å holde ville/plagsomme dyr unna med bev. sensorer...(?) Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 11. februar 2022 Del Skrevet 11. februar 2022 Complexity skrev (På 12.12.2021 den 0.35): Trenger radioer beregnet for bad.. Er elendig utvalg der ute av det.. Måtte lage min egen radio (via Karadio) får å få noe som spillet av automatisk når den fikk strøm fra lysbryteren til badet. Funket flott det, men nå har jeg flyttet og stikkontaktene på badet i nyboligen går ikke på lysbryteren, så jeg må vel begynne på nytt med noe som oppdager bevegelse eller lys.. Er det virkelig ikke ett marked for folk som vil ha musikk når de dusjer som slår seg av når de er ferdig? Er du ute etter noe sånt? https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/belysning-lamper/skumringsrele/bevegelsessensor-med-innebygd-skumringsrele-p50432 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. februar 2022 Del Skrevet 11. februar 2022 2 minutes ago, Kahuna said: Er du ute etter noe sånt? https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/belysning-lamper/skumringsrele/bevegelsessensor-med-innebygd-skumringsrele-p50432 Den kunne faktisk hjulpet ja. Om ikke stikkontakten var så synlig for den enheten der var ikke spesielt pen Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 11. februar 2022 Del Skrevet 11. februar 2022 Complexity skrev (1 minutt siden): Den kunne faktisk hjulpet ja. Om ikke stikkontakten var så synlig for den enheten der var ikke spesielt pen Det er en generell løsning for et veldig spesifikt bruksområde så det er ikke overraskende at resultatet ikke blir estetisk optimalt.. Selv hadde jeg kanskje nøyd meg med av/på-knappen på radioen. Eventuelt en auto-off funksjon på radioen så den uansett skrudde seg av etter en gitt tid. (jeg er ikke avhengig at musikken begynner idet jeg kommer inn i rommet). Om du har bygget radioen selv er det egentlig trivielt å legge til bevegelsessensor. Kjøpte et sensorsett til arduino og der fulgte med en PIR-sensor. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 11. februar 2022 Del Skrevet 11. februar 2022 Spørsmålet er om denne er produsert i norge, eller som alt annet; "Designed in Norway, made in China". Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. februar 2022 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) 1 hour ago, Kahuna said: Det er en generell løsning for et veldig spesifikt bruksområde så det er ikke overraskende at resultatet ikke blir estetisk optimalt.. Selv hadde jeg kanskje nøyd meg med av/på-knappen på radioen. Eventuelt en auto-off funksjon på radioen så den uansett skrudde seg av etter en gitt tid. (jeg er ikke avhengig at musikken begynner idet jeg kommer inn i rommet). Om du har bygget radioen selv er det egentlig trivielt å legge til bevegelsessensor. Kjøpte et sensorsett til arduino og der fulgte med en PIR-sensor. Den har ikke av/på knapp. Lysbryteren var jo det 😅 kun volum og en skjerm som viser radiokanal og sang som spilles. Bygger nok en helt ny en en dag om jeg får anledning. Å måtte bruke nettleser eller app for å bytte radiokanal er ikke alltid like praktisk så burde uansett hatt en oppgradering. Å ha bevegelsessensor/lyssensor er jo ikke så dumt da. For øyeblikket bruker jeg bare en google home mini og har lagt inn noen enkle ord for å starte kanalene man ønsker. Funker helt greit men er irriterende å måtte stoppe den manuelt hver gang. Endret 11. februar 2022 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå